Gå til innhold

Den Store Samsung Galaxy S6 Tråden

249 stemmer

1. 1. Skal du Kjøpe Samsung galaxy S6?

• Ja! :)
    • Nei! Det er ikke verdt det!
    • Jeg venter til den går ned i pris ;)

Anbefalte innlegg

Så enkelt er det rett og slett ikke, Tore H. T.. Det finnes tross alt flere smarttelefoner på markedet som klarer seg utmerket fint med god batteritid med WiFi og mobildata påskrudd 24/7 så det er ingen grunn til å legge opp til at dette er noe som burde være avskrudd for at man skal skal kunne forvente oppegående standby tid.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selvfølgelig får man lenger standbytid om man slår av wifi, bluetooth, mobildata osv, men jeg har lang nok standbytid på min S6 Edge med alt dette påslått konstant, så hvorfor slå det av da? Vi opplever alle tydeligvis batterikapasiteten forskjellig, selv om man bruker samme telefon. Det er det med mange årsaker til - ikke bare at man ikke har slått av slike funksjoner. Det kan f.eks. være at det er dårlig dekning hos noen (kanskje bare dårlig 4G dekning), det gjør at telefonen hele tiden søker etter bedre nett. Dette trekker voldsomt med strøm. Det kan også være apper man har lastet ned som suger mye strøm. Det kan være at man er mye i bevegelse, kanskje reiser mye i forbindelse med jobben, det gjør at telefonen hele tiden må søke etter sendere den må koble seg opp imot for å gi brukeren dekning på hele ruta. Men det kan også være at man har urealistiske forventninger til hva man kan forvente seg. For å nevne noe. 

Lenke til kommentar

Android telefoner generelt greier seg dårlig med dette slått på, så dette burde absolutt vært avslått om du ønsker litt lengre standby :) Men det virker ikke som slike forslag er alt for velkomne på dette forumet.

Ikke noe rart det. Dette er en dyr telefon og må tåle å brukes. Heldigvis er løsningen enkel. Jeg har WiFi, mobildata og BT på hele tiden. Hjemme og på jobb har jeg ladeplater liggende og de topper opp telefonen hele tiden innimellom bruk. Er det krise dytter jeg inn ledningen fra laderen som fulgte med og da tar det bare noen få minutter før jeg igjen har mye å gå på. 

Lenke til kommentar

Jeg hadde batteritid med nesten ingen aktiv bruk nede på 20 timer. Tok en full reset, og har nå 2-3 dager. Så det var nok noen apper som sugde batteri.  Jeg har wifi, data og BT på som standard.  Har vært litt forsiktig med å gi fri tilgang til gps og skrudd av helse app, uten at jeg vet om det var det som skulle til.

Endret av KoKo_
Lenke til kommentar

Har bestilt S6 og får den i posten i morgen. På min tidligere HTC One M8 kunne jeg installere et ROM som tilhørte Google Play versjonen av telefonen - for å få ren Android og for å få oppdateringer tidligere. Nå finnes det ingen GPE av S6, men er det noen som vet om liknende måter jeg kan få ren Android?

Jeg er ikke interessert i cyanogenmod eller liknende, jeg er ute etter noe mer eller mindre offisielt fra enten Google eller Samsung.

Lenke til kommentar

Den hadde en del bruksmerker fra et Clear View Cover. De fleste pent brukte Edge på Finn selges for 4500-5000 kr så vidt jeg har sett. Prøvde meg til å begynne med på 5000 kr, men fikk absolutt ingen respons. God deal for kjøper, god deal for meg!

Du burde tatt deg bryet med å sende den inn, for da hadde du mest sannsynlig fått ny skjerm.

Lenke til kommentar

Den hadde en del bruksmerker fra et Clear View Cover. De fleste pent brukte Edge på Finn selges for 4500-5000 kr så vidt jeg har sett. Prøvde meg til å begynne med på 5000 kr, men fikk absolutt ingen respons. God deal for kjøper, god deal for meg!

Du burde tatt deg bryet med å sende den inn, for da hadde du mest sannsynlig fått ny skjerm.

I know. Var mer gira på å bli kvitt den asap. Orket ikke styre noe med det. Spiller ikke så stor rolle for meg, jeg kjøpte den på abonnement og har i grunn gått i pluss på kjøpet/salget. 

Lenke til kommentar

Våknet opp i går og så at 5.1.1 var lastet ned og klar til installering. Happy trykket jeg installert....bootloop??

Fikk trykket meg inn på recovery, wipe og reset... Alt vell.

Positivt overrasket over økt batteritid, har akkurat nå 32% igjen etter mye bruk. Wifi, bt 4G og posisjon i bruk hele dagen☺

For de som hater TW så last ned et annet tema og skift launcher.

Jeg har lastet ned Material Mørkt tema og bruker Nova launcher med Lollipop iconpac. Meget fornøyd. De to siste tlf jeg har hatt har jeg installert CM på, men har ikke behov for det (enda iallfall?).

Topp tlf med knallbra kamera?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...