Gå til innhold

Den Store Samsung Galaxy S6 Tråden


  

249 stemmer

  1. 1. Skal du Kjøpe Samsung galaxy S6?

    • Ja! :)
    • Nei! Det er ikke verdt det!
    • Jeg venter til den går ned i pris ;)


Anbefalte innlegg

 

I dag fikk jeg enda et godt eksempel på ekstremt kjapt utladet batteri.

 

Mobilbruken i dag var så og si bare spotify + tale i bil.

:nei:

 

Aner du hva som ligger under "google-tjenester"?

 

Brukte du gps/navigasjon når du kjørte bil?

Gjør ikke det dessverre. Brukte ikke navigasjon

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen som har hørt noe fra Samsung angående ripene som blir ved bruk av originalt clear view-cover?

Ny telefon eller ny skjerm?

 

 

Ny skjerm blir det vel neppe? Slik jeg har forstått det så bytter ikke autoriserte verksteder glass/skjerm på Galaxy S6 Edge. De byttes i ny swapmodell, akkurat som det er vanlig med iPhone her i landet. Så om Samsung ikke ordner en særegen returordningen eller noe i den duren så høres det ut som de eventuelt må byttes.

Lenke til kommentar

Ny skjerm blir det vel neppe? Slik jeg har forstått det så bytter ikke autoriserte verksteder glass/skjerm på Galaxy S6 Edge. De byttes i ny swapmodell, akkurat som det er vanlig med iPhone her i landet. Så om Samsung ikke ordner en særegen returordningen eller noe i den duren så høres det ut som de eventuelt må byttes.

Samme hva de gjør så lenge det blir reparert.

 

Litt underlig etter så mange klager at coverne ikke er tilbakekalt av Samsung.

Lenke til kommentar

Da har hvertfall vi mottatt beskjed om hvordan Clear-View Case situasjonen skal behandles via et offisielt skriv fra Samsung. Som forbruker må du selv kontakte Samsung support på telefon; 81556480 hvorpå det sikkert blir noen kontroll spørsmål og svar og hvor det settes opp en egen ordning for innsending hvor du må sende inn telefon og Clear-View Cover som vil bli inspisert og kontrollert, hvorpå skjermen byttes om det vurderes nødvendig og det blir også satt på en skjermbeskytter i plast for å bedre beskytte mot fremtidlige skader som følge av bruk med Clear-View Cover. Gyldig kjøpsbevis / kvittering må legges ved.

 

 

Samsung ser ikke på dette som en produksjonsfeil, så det blir tilsynelatende ingen tilbakekalling av deksler. De utfører skjermbytte om nødvendig på det som så fint kalles "goodwill" og denne skjermfilmen/beskyttelsen som blir satt på når du sender inn telefon og Clear-View Cover hvor de bytter skjermen vil også leveres gratis med alle Clear-View Cover som selges fremover. Så de skal tydeligvis sende ut en bunke med skjermbeskyttelser til offisielle forhandlere som du vil få gratis med ditt Clear-View Cover. Regner da også med at de som har kjøpt Clear-View men enda ikke har fått noen riper kan komme innom å fremvise kvittering og få med seg en slik skjermbeskytter om ønskelig.

 

 

Dette gjelder forøvrig både Galaxy S6 Flat og S6 Edge. Hadde fått en inntrykk av at det gjaldt kun Galaxy S6 Edge, men det gjelder tydeligvis begge modeller.

Lenke til kommentar

Takk for oppdateringen, RamGuy.

Slik jeg ser det er det vel bare å bruke Clear View-coveret en liten stund til så det blir nok riper til at de bytter skjermen.  :nei: 
Merkelig at ikke dekslet tilbakekalles, det er jo det som er årsaken til problemet! Bedre å gjøre noe med problemet, enn å lappe (les: skjermbeskyttelse/plastfilm) på telefonen..

Lenke til kommentar

Da har hvertfall vi mottatt beskjed om hvordan Clear-View Case situasjonen skal behandles via et offisielt skriv fra Samsung. Som forbruker må du selv kontakte Samsung support på telefon; 81556480 hvorpå det sikkert blir noen kontroll spørsmål og svar og hvor det settes opp en egen ordning for innsending hvor du må sende inn telefon og Clear-View Cover som vil bli inspisert og kontrollert, hvorpå skjermen byttes om det vurderes nødvendig og det blir også satt på en skjermbeskytter i plast for å bedre beskytte mot fremtidlige skader som følge av bruk med Clear-View Cover. Gyldig kjøpsbevis / kvittering må legges ved.

 

 

Samsung ser ikke på dette som en produksjonsfeil, så det blir tilsynelatende ingen tilbakekalling av deksler. De utfører skjermbytte om nødvendig på det som så fint kalles "goodwill" og denne skjermfilmen/beskyttelsen som blir satt på når du sender inn telefon og Clear-View Cover hvor de bytter skjermen vil også leveres gratis med alle Clear-View Cover som selges fremover. Så de skal tydeligvis sende ut en bunke med skjermbeskyttelser til offisielle forhandlere som du vil få gratis med ditt Clear-View Cover. Regner da også med at de som har kjøpt Clear-View men enda ikke har fått noen riper kan komme innom å fremvise kvittering og få med seg en slik skjermbeskytter om ønskelig.

 

 

Dette gjelder forøvrig både Galaxy S6 Flat og S6 Edge. Hadde fått en inntrykk av at det gjaldt kun Galaxy S6 Edge, men det gjelder tydeligvis begge modeller.

 

Jævlig tynt av Samsung. Jeg blir nok også å gjøre det samme som Ziiimba, sette på coveret igjen og prøve å få mer riper med vilje i så fall. Jeg mistenkte coveret nesten med en gang jeg så jeg begynte å få merker som ikke forsvant, og tok det dermed umiddelbart av. Mobilen min ser ikke så veeldig ille ut, men.. til åttetusen SKAL ikke det der skje. IKKE av originalt utstyr.

 

Kanskje det er på tide å skifte beite og gå over til en annen produsent. Syntes det har vært mye tull med Samsung i det siste.

Endret av Klatt3n
Lenke til kommentar

 

 

I dag fikk jeg enda et godt eksempel på ekstremt kjapt utladet batteri.

 

Mobilbruken i dag var så og si bare spotify + tale i bil.

:nei:

Aner du hva som ligger under "google-tjenester"?

 

Brukte du gps/navigasjon når du kjørte bil?

Gjør ikke det dessverre. Brukte ikke navigasjon

 

 

 

På min gamle S3 fant jeg ut at Google now og posisjonslogging spiste opp batteriet. prøv evt å skru av det.

Lenke til kommentar

Hvordan opplever dere som gikk fra m7 at denne er i bruk, spesielt mtp dekning.

 

Jeg er så langt fornøyd. M7 har en av de bedre antennene jeg kan huske, ikke minst en veldig god treffsikkerhet på GPS. GS6 Edge ser ut til å være ganske god, så langt opplever jeg at den har like god eller bedre dekning. Da opplevd i områder med dårlig dekning der jeg typisk vekslet mellom to streker 3G og Edge på M7, men får stabil hastighet på GS6. GPS er ikke like nøyaktig som M7, men likevel mye bedre enn Z1 som jeg har brukt en periode. 

 

Den er også mye kjappere i bruk enn M7, naturligvis. Maskinvaren er mye bedre. Lyden fra høyttalerene er ikke like god. Men det skal litt til å slå de eksepsjonelt gode som sitter i M7.

Lenke til kommentar

Noen som kan fortelle meg om en eventuell logikk bak innstillinger for vibrasjon?

Jeg liker å ha dette avslått når lyd er på og påslått når lyd er av. Men noe så enkelt får jeg ikke til. Jeg skulle jo tro at ved å deaktivere vibrasjon for anrop og meldinger i innstillingene ville telefonen likevel vibrere dersom jeg aktiverte "Vibrasjon", for eksempel via rullegardinmenyen.

Er jeg helt mongo her?

Endret av Harepuz
Lenke til kommentar

På fredag gjorde jeg noe jeg aldri hadde trodd jeg skulle gjøre. Har hatt iphone siden 2009, testet Nokia et halvt år, men har vært prinsippfast - skulle aldri ha Samsung. Men så kom de med Edgen, og jeg var solgt... Iphone 5S'en med batteritid på 4 timer måtte byttes ut, og jeg er så langt veldig fornøyd med switchen, liker nye muligheter og annen brukeropplevelse.

 

MEN! Det er noen bugs ute og tusler som bekymrer meg litt.

 

Det mest alvorlige er at meldings-appen tuller. Siden fredag har den 3-4 ganger gitt melding om at appen har stoppet. Jeg har slitt med å få åpnet meldinger som kommer inn, og få sendt svar. Jeg tror problemet kom etter at jeg lasta over 30 000 smser fra den gamle iphonen via Samsung Switch-appen... Kan det være en sammenheng?

 

Jeg har også plagdes med en merkelig touch-feil. I Flipboard virket det som om noen trykte vilt på skjermen, alt åpnet seg, ble forsøkt delt, tastatur spratt opp og ned, det ble forsøkt slettet ord fra ordlista. En restart fiksa problemet. Eneste jeg hadde utsatt telefonen for da var lavt batteri, 5 % omtrent.

 

Og så plages jeg med et par småting som android-newbie:

Screenshot - hjemknapp og avknapp samtidig funker ikke. Får tatt ved å sveipe hånda over skjermen, men på Snapchat er det et dårlig alternativ. Hvordan får jeg den andre metoden til å funke?

 

På hjem-skjermen, så sveiper jeg stadig forbi den og havner i Briefing/Flipboard-skjermen, som bruker tid og strøm på å laste mye oftere enn jeg egentlig har ment. Kan den fjernes?

Lenke til kommentar

På fredag gjorde jeg noe jeg aldri hadde trodd jeg skulle gjøre. Har hatt iphone siden 2009, testet Nokia et halvt år, men har vært prinsippfast - skulle aldri ha Samsung. Men så kom de med Edgen, og jeg var solgt... Iphone 5S'en med batteritid på 4 timer måtte byttes ut, og jeg er så langt veldig fornøyd med switchen, liker nye muligheter og annen brukeropplevelse.

 

MEN! Det er noen bugs ute og tusler som bekymrer meg litt.

 

Det mest alvorlige er at meldings-appen tuller. Siden fredag har den 3-4 ganger gitt melding om at appen har stoppet. Jeg har slitt med å få åpnet meldinger som kommer inn, og få sendt svar. Jeg tror problemet kom etter at jeg lasta over 30 000 smser fra den gamle iphonen via Samsung Switch-appen... Kan det være en sammenheng?

 

Jeg har også plagdes med en merkelig touch-feil. I Flipboard virket det som om noen trykte vilt på skjermen, alt åpnet seg, ble forsøkt delt, tastatur spratt opp og ned, det ble forsøkt slettet ord fra ordlista. En restart fiksa problemet. Eneste jeg hadde utsatt telefonen for da var lavt batteri, 5 % omtrent.

 

Og så plages jeg med et par småting som android-newbie:

Screenshot - hjemknapp og avknapp samtidig funker ikke. Får tatt ved å sveipe hånda over skjermen, men på Snapchat er det et dårlig alternativ. Hvordan får jeg den andre metoden til å funke?

 

På hjem-skjermen, så sveiper jeg stadig forbi den og havner i Briefing/Flipboard-skjermen, som bruker tid og strøm på å laste mye oftere enn jeg egentlig har ment. Kan den fjernes?

Gratulerer med en fantastisk telefon og overgang fra The Dark Side!  :wee:

 

At meldingsappen krasjer kan fort ha sammenheng med at du har importert så mange meldinger. Standard innstillinger er også at telefonen vil slette meldinger når du kommer over 1000 stykker. Det kan være dette som tar tid og fører til krasj. Men du kan i så fall ta backup av meldingene, og "Clear Cache/Tøm Buffer" i listen over apper. Det bruker ofte å hjelpe. I ytterste tilfelle må du velge "Clear Data". Da forsvinner alle meldinger. Så ta backup!

Fikk du en dråpe vann på skjermen eller noe annet rusk da den hang seg opp? Jeg har aldri opplevd det annet enn når man får noe på skjermen som vann eller lignende. Irriterende, men de er til tider ganske sensitive, de skjermene... Om det skjer flere ganger uten grunn må du ta kontakt med Samsung.

 

Hjem og skjermknapp er det som standard skal virke som screenshot. Du må holde begge nede samtidig i ca 1 sekund. Telefonen vi da vibrere og ta et screenshot. Det skal også gå an å dra kanten på håndflaten over skjermen - men jeg synest selv at den metoden er litt rar.

 

For å fjerne Briefing

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...