Kazooo Skrevet 19. januar 2015 Del Skrevet 19. januar 2015 Hei, jeg har lyst til å sende en sixpack med noe lokalt øl til en kompis. Noen som har erfaringer med dette? Det er glassflasker og sendingen skjer kun innen Norge. Lenke til kommentar
Huxy Skrevet 19. januar 2015 Del Skrevet 19. januar 2015 Kjøp en eske (fra Staples f.eks.) og masse bobleplast (også fra Staples, f.eks.) og pakk inn. Send. 2 Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 19. januar 2015 Del Skrevet 19. januar 2015 Går helt fint, gjør som nevnt over. Vinmonopolet sender vin osv med posten. Lenke til kommentar
Kazooo Skrevet 19. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2015 Kult, da blir det ein fornøyd kompis :-) Lenke til kommentar
Darkbill Skrevet 19. januar 2015 Del Skrevet 19. januar 2015 Så lenge du sørger for at de ikke slår mot hverandre går det bra. Lenke til kommentar
War Skrevet 20. januar 2015 Del Skrevet 20. januar 2015 Urelatert så sendte læreren min en uinnpakket twistpose til en bygd i afrika et sted. Den kom frem halvtom/halvfull. Siden de fleste ledd i kjeden er større firma og conteinere så ser jeg for meg at den lokale postmannen hadde en finger med i spillet. 3 Lenke til kommentar
madammim Skrevet 20. januar 2015 Del Skrevet 20. januar 2015 Et gammelt jungeltriks er å pakke flaskene inn i engangsbleier, en per flaske. Skulle uhellet være ute så er det minimale sjanser for erstatningskrav fra posten på skader forårsaket av øl-søl. Lenke til kommentar
Klausen Skrevet 20. januar 2015 Del Skrevet 20. januar 2015 Uannsett hva du gjør blir det bedre enn pakken jeg fikk fra Coca Cola Norce/Burn Energy Drink, ble tilsendt et brett med energidrikker som var pakket inn i et lag med papir. jeg fikk utlevert pakken i en pose. og den er ganske kjip. har sendt endel pakker med tomme bokser, noe som tåler mindre enn ølflasker, du kan bare ikke bruke nok papir/bobleplast og beskyttelse, tipset til madammim var ikke dumt når det er snakk om fulle flasker. prøv også å forsterke veggene i pappesken, gjerne med noe som går tvers over esken. Håper den kommer trygt frem, du vet hva de sier "Du skal ikke gråte for spilt melk, det kunne vært øl." Lenke til kommentar
War Skrevet 20. januar 2015 Del Skrevet 20. januar 2015 Conteinere på 4 meter tømmes på gulv for sortering, så alle pakkene man sende må kunne tåle fritt fall på 4 meter mot betong. En av grunnene til at jeg ikke liker å sende pcer. Lenke til kommentar
KatrinaS Skrevet 25. januar 2015 Del Skrevet 25. januar 2015 Conteinere på 4 meter tømmes på gulv for sortering, så alle pakkene man sende må kunne tåle fritt fall på 4 meter mot betong. En av grunnene til at jeg ikke liker å sende pcer. Da har jeg hatt mye flaks altså. Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 25. januar 2015 Del Skrevet 25. januar 2015 Conteinere på 4 meter tømmes på gulv for sortering, så alle pakkene man sende må kunne tåle fritt fall på 4 meter mot betong. Hvor har du det ifra? Lenke til kommentar
Zash Skrevet 25. januar 2015 Del Skrevet 25. januar 2015 Conteinere på 4 meter tømmes på gulv for sortering, så alle pakkene man sende må kunne tåle fritt fall på 4 meter mot betong. En av grunnene til at jeg ikke liker å sende pcer. I call bullshit..! Har aldri fått en pakke som viser tegn på at den har hatt ett fritt fall på 4 meter. Ei heller tror jeg at Posten hadde overlevd hvis de behandlet pakkene sine på den måten! Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 25. januar 2015 Del Skrevet 25. januar 2015 (endret) Derfor eg spør. Jobber selv for Posten og det er ikke én gang vi åpner disse stålburene og tømmer pakkene på gulvet for sortering. De blir plukket en og en fra containerene og lagt i de respektive rutene sine containere for utkjøring eller innlevering på nærmeste postkontor/PIB (post i butikk) Men er mulig han snakker om hovedterminalene sine prosedyrer, evt Bring... De kan jo ha helt andre rutiner. Endret 25. januar 2015 av IcedInsanity Lenke til kommentar
War Skrevet 25. januar 2015 Del Skrevet 25. januar 2015 Hovedterminal ja, det som håndsorteres kastes så langt de klarer. Postmann tok også pakka mi fra buret fra butikken og kasta den inn i lastebilen, jeg ble forbanna og pælma den håndscanneren hans så hardt jeg klarte inn i bilen. Stable kjapt eller skli inn faller jeg for, men basketball for å være tøff med andres pakker liker jeg ikke. Lenke til kommentar
Nstin Skrevet 25. januar 2015 Del Skrevet 25. januar 2015 Alle pakker du skal sende bør pakkes godt nok til at den tåler å bli kastet. for dem blir kastet. Har selv jobbet I mange transportfirmaer. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 25. januar 2015 Del Skrevet 25. januar 2015 Det er også mulig å sende det som spesialgods mot ein ekstra kostnad. Men fulle glassflasker tåler ganske mykje så lenge dei er pakka slik at dei ikkje slår mot kvarandre. Eg hadde vært meir bekymra for at kombinasjonen av overkarbonisering og risting undet forsendelsen kan få korka til å sprette av, alt. at flaskebotnen ryker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå