Gå til innhold

Asus x99 rampage V Extreme - Hvilken pci-port for sli?

Knutgrus

Anbefalte innlegg

Hei!

Ja... dumt spørsmål kanskje, men spiller det noen rolle hvor man setter i skjermkort for 16x på dette kortet?

Har 2 skjermkort som skal inn, men tror ikke den øverste slotten blir tilgjengelig med en stor cpu-kjøler.

Går mye ytelse tapt ved 8x (om det blir tilfellet)?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bruk en annen CPU kjøler slik at du kan bruke x16 sporene. Ytelsestapet er nok minimalt ja, men det er (visstnok) større enn med f.eks 7xx serie kort. Du kommer sikkert bare til å irritere deg hvis du vet at kortene ikke yteer max :p

Takk for svar :) Det var flere ting som ble grenseløst irriterende med den kjøleren. Endte med å snu den 90 grader og kappe av ytterkanten av 6 blader på kjøleribba for å få plass til minne og skjermkort.

Ofrer da også mer optimal luftflyt. Men alt kom på plass til sutt :)

Kjøleren er bare midlertidig. Det kommer vannavkjøling etter hvert! ...kan ikke ha en sånn prosessor og kjøre den under 4 gz! ;)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hei.

Noen oppdatering på dette? Ifølge dette http://postimg.org/image/ynmsm6515/ så går min kjøler inn (nh-d15) Men om det funker men skjermkort i 2 og 4 f.eks så gjør jeg heller det :)

Det er plass ja. Men skjermkortet dekker til 2/3 av det optimale luftinntaket til prosessorkjøler. I tillegg blir det noe varmere luft der. Jeg hadde ønske om å snu kjøleren 90 grader, men det gikk ikke.

Å ha kjøleren som vist på bildet + høyere enn standard minnebrikker går heller ikke. Men det er ikke noe stress å sage av 4-5 ender på kjøleribbene (et par cm).

Over til portene... Kommer vel litt an på bruk. Men pci 3.0 - 8x er vel sjelden en begrensning. Men... Tenk om det er det!!!

Lenke til kommentar

Takk for svar:) Valgte bort vannkjøling grunnet mye støy ved høy belastning.. (H105)

En ting til: prøvde du SLI med spor 2 og 4 f.eks? Lurer bare på om hk tillater SLI ved andre spor enn det første?

Beklager sent svar :)

Nei, jeg har ikke prøvd 2 og 4, men det skal ikke ha noe å si. Annet enn de vil gå på 8x.

Når jeg sitter på utstyret, kunne jeg jo ha testet med benching om det er noe som skiller, men jeg er nok dessverre for lat til det :(

Men fungere vil det :)

Lenke til kommentar

Takk for svar:) Valgte bort vannkjøling grunnet mye støy ved høy belastning.. (H105)

En ting til: prøvde du SLI med spor 2 og 4 f.eks? Lurer bare på om hk tillater SLI ved andre spor enn det første?

Beklager sent svar :)

Nei, jeg har ikke prøvd 2 og 4, men det skal ikke ha noe å si. Annet enn de vil gå på 8x.

Når jeg sitter på utstyret, kunne jeg jo ha testet med benching om det er noe som skiller, men jeg er nok dessverre for lat til det :(

Men fungere vil det :)

Takker:-) Dem vil gå på 8x uansett hos meg siden jeg har 5820 (om ikke ett går på 16x og det andre på 8x) Men om det er ett fett hvilke pcie spor man bruker hadde det vært knall. Linus testet nylig 16x vs 8x og forskjellen var enten fraværende eller minimal :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...