george-the-slut Skrevet 19. januar 2015 Del Skrevet 19. januar 2015 (endret) Vil det ha virkning på vidre studie (uni/høyskole), sommerjobb, eller jobb etter utdanning? og hvor mange er for mange fravær? -Hilsen 2.vgs elev edit: men med tanke på at vgs er i hvertfall 5 år unna min ordentlige jobb (altså etter jeg er ferdig utdannet), hvorfor skal hva jeg gjorde som en tenåring si VELDIG mye om meg som en 24 åring? Har flest timersfravær pga. mange legetimer i det siste året.. Endret 19. januar 2015 av Bacosack Lenke til kommentar
KatrinaS Skrevet 19. januar 2015 Del Skrevet 19. januar 2015 Det har mer å si enn karakterer. Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 19. januar 2015 Del Skrevet 19. januar 2015 Det er noen, men langt fra alle, arbeidsgivere som krever å få se vitnemålet fra videregående før du eventuelt får jobbtilbud – selv om man er masterstudent. Lenke til kommentar
MRGT Skrevet 19. januar 2015 Del Skrevet 19. januar 2015 Ja fravær har faktisk mye og si. Hjelper ikke om du er syk, det vil fortsatt stå på vitnemålet. Det første arbeidsgiveren ser på er fravær. Kommer du med 50 dager fravær, så er det nederst i bunken. Lenke til kommentar
Wisd0m Skrevet 19. januar 2015 Del Skrevet 19. januar 2015 Har aldri blitt spurt om vitnemålet mitt fra VGS. Har master... 2 Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 19. januar 2015 Del Skrevet 19. januar 2015 I yrkesfag: Ja. Ved høyere utdannelse: Ikke noe særlig. Lenke til kommentar
george-the-slut Skrevet 19. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2015 Har aldri blitt spurt om vitnemålet mitt fra VGS. Har master... I yrkesfag: Ja. Ved høyere utdannelse: Ikke noe særlig. åh så bra! Har ingen planer om å ta yrkesfag. Lenke til kommentar
george-the-slut Skrevet 19. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2015 Det har mer å si enn karakterer. Det gir nærmest ikke mening om min fremtidige arbeidsgiver ser på min fravær fra 5-6 år siden, istedet for mine karakterer? Men du har nok rett dersom det er snakk om en vanlig sommer jobb, da tror jeg ikke sjefen bryr seg mye om hva du fikk i rle.. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 19. januar 2015 Del Skrevet 19. januar 2015 Orden og fravær teller ingen ting ved opptak til høyere utdannelse (med forbehold om at det finnes sære unntak), og jeg har aldri hørt om noen som har blitt avkrevd vgs-vitnemål på jobbintervju. Det beste er at fra du har landet din første voksenjobb, er det kun resultatene dine som teller. Altså er det liten grunn til å gremme seg over ordenskarakter og fravær. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 19. januar 2015 Del Skrevet 19. januar 2015 er vel de færreste som spør om dokumentasjon, men du blir nok suirt om fravær på intervju, og mye fravær teller dårig. Lenke til kommentar
Nordmann3 Skrevet 19. januar 2015 Del Skrevet 19. januar 2015 Det har mer å si enn karakterer. Gode karakterer er viktige. Har man for eksempel 2ere i karakter og null fravær, er ikke akuratt du den som er best kvalifisert. Karakterer er viktig. Lenke til kommentar
sdfsdfjk Skrevet 19. januar 2015 Del Skrevet 19. januar 2015 Jeg har mastergrad og har ofte blitt spurt om vitnemål. Grunnen er at de vil se fraværet og ordenskarakterene mine. Lenke til kommentar
sdfsdfjk Skrevet 19. januar 2015 Del Skrevet 19. januar 2015 Det har mer å si enn karakterer. Gode karakterer er viktige. Har man for eksempel 2ere i karakter og null fravær, er ikke akuratt du den som er best kvalifisert. Karakterer er viktig. Jo, hvis du har høyere utdanning. Da bryr ikke arbeidsgiver seg om karakterene fra videregående, men fra studiet ditt - og fraværet du hadde på vgs. Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 19. januar 2015 Del Skrevet 19. januar 2015 Haha, kan jeg like godt gi opp jeg da. Har sikkert 70-80 dager fravær fra vgs pga kronisk sykdom. Går nå på høyskolen og har et snitt på B. Jobbet også 2 år som selger med 3 dager fravær før jeg begynte å studere. Får vel bare slutte og begynne på nav.. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 19. januar 2015 Del Skrevet 19. januar 2015 Haha, kan jeg like godt gi opp jeg da. Har sikkert 70-80 dager fravær fra vgs pga kronisk sykdom. Går nå på høyskolen og har et snitt på B. Jobbet også 2 år som selger med 3 dager fravær før jeg begynte å studere. Får vel bare slutte og begynne på nav..arbeidsliver er vel verd et forsøk uansett. Men husk en ting når du går ut i arbeidslivet: Ikke nevn at du har en kronisk sykdom, det er det siste arbeidsgivere ønsker seg. Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 19. januar 2015 Del Skrevet 19. januar 2015 Får vel prøve ja, nei så dum er jeg ikke. Er faktisk ikke syk lenger da jeg fikk fjernet alle symptomene pga medisiner og diett. Lenke til kommentar
EternalSunshine Skrevet 19. januar 2015 Del Skrevet 19. januar 2015 Høyt fravær på vgs er et marginalt problem fordi det så enkelt kan forklares og fort blir gammelt. Hva så om man var umoden eller skolelei på vgs? De 3-6 årene etter vgs har man utviklet seg enormt som menneske så da kan man jo bare si at man var umoden, skolelei eller hva det måtte være. Med en gang du klarer å få EN referanse fra f.eks sommerjobb etc der vedkommende kan si at du stod på, tok ansvar og alltid møtte på jobb så er det ingen som bryr seg at du var mye borte fra vgs. VGS vitnemål handler 99% om å komme inn på studiet du ønsker. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå