FlaminWimp Skrevet 19. januar 2015 Del Skrevet 19. januar 2015 Satt og spilt på PCen i går, da sikringa for stua plutselig gikk. Nå går sikringa med en gang jeg setter i kontakten til PCen. PCen har jeg bygd selv for 1år siden. Har ikke vært noen problemer med den før nå. Spec: MB: Asus z87-A PSU: Corsair RM 650W GPU: Asus GTX 780 CPU: 4670K 2x4GB ram Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 19. januar 2015 Del Skrevet 19. januar 2015 Jepp, er nok psuen som er kaputt. Har selv opplevd det samme, så send inn psu. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 19. januar 2015 Del Skrevet 19. januar 2015 Meld tilbake når du kommer til bunns i det, om det faktisk er PSU. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 19. januar 2015 Del Skrevet 19. januar 2015 Prøv å koble psu av og prøv å koble på kunn psu til strøm funker ikke det prøv å koble til 16amp kurs *Mvh en ikke-elektriker* Lenke til kommentar
FlaminWimp Skrevet 19. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2015 Prøvde å kople fra alle ledningene som går ut av strømforsyninga, og så koble den til veggen. sikringa gikk med en gang. 16A har jeg bare i garasjen. Kaldt ute. Da er vel konklusjonen at PSU er ødelagt? Hvis jeg kjøper denne, kan jeg da bruke de gamle ledingene? http://www.clasohlson.com/no/Corsair--CX600-V2-nettaggregat/38-4455#moreinfo Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 19. januar 2015 Del Skrevet 19. januar 2015 Niks, du skal aldri bruke ledninger på andre PSU'er enn de som kommer med den du kjøper. Det er ikke sikkert de benytter samme utganger som gamle ledninger. Så bruk ALLTID ledninger som kommer med den PSU'en du kjøper. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 19. januar 2015 Del Skrevet 19. januar 2015 Er den under 5 år reklamer Lenke til kommentar
FlaminWimp Skrevet 19. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2015 Har sendt mail til Dustin, håper jeg får en ny. I den gamle PCen min sitter den en PSU som heter Cooler Master GX 650W. Tror den ble kjøpt i 2010. Kan jeg bruke den mens jeg venter på en ny? Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 19. januar 2015 Del Skrevet 19. januar 2015 (endret) Tja, går nok det. RM-serien er semi kinakvalitet, og ikke noe særlig i utganspunktet. Dårlige komponenter skinner igjennom, så om mulig ville jeg byttet. GX 650w finnes i to vidt forskjellige typer, av forskjellige produsenter, så ikke lett å vite hvem du har. Men det vil nok holde greit til det oppsettet. Skal man bare ha en RM-PSU i den, ja så kunne man vel nesten bare vurdert å fortsatt å brukt den. Endret 19. januar 2015 av Andrull 1 Lenke til kommentar
*F* Skrevet 19. januar 2015 Del Skrevet 19. januar 2015 Alt er bedre enn ingenting kan man jo si. Lenke til kommentar
FlaminWimp Skrevet 19. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2015 Nå har jeg bytta til Cooler Master psuen. Den bråker en del, men ellers fungerer alt som normalt. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 19. januar 2015 Del Skrevet 19. januar 2015 Det du kan spørre om er hvor mye må jeg legge til for å få større/bedre psu. Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 19. januar 2015 Del Skrevet 19. januar 2015 Anbefaler deg å få pengene tilbake og heller kjøpe deg en skikkelig PSU Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 19. januar 2015 Del Skrevet 19. januar 2015 https://www.komplett.no/corsair-ax-760-psu/769192 Denne valgte jeg når min psu tok kveld. Den er musestille. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 19. januar 2015 Del Skrevet 19. januar 2015 (endret) Du kan f.eks ta en Evga g2 750 supernova. Masse for penga, og koster bare usle 50kr mer. https://www.dustinhome.no/product/5010798602/supernova-750-g2 Gode komponenter og jevnt over en meget solid strømforsyning. Liker man å holde seg til Corsair navnet (selv om det i grunn ikke har så mye å si, siden de bare setter navnet sitt på alt mellom a til å og ikke lager noen selv), så er Ax-serien og Axi-serien gode valg. Om støynivå er svært viktig (er selvsagt viktig generelt sett, men ekstra viktig), så er Corsair sin nye HXi-serie svært stillegående. Jeg kan ikke stå helt 100 % inne for komponentene og produsenten, men de er nå uansett over RM-serien. Det finnes selvsagt også en haug andre PSUer som kan funke greit, men det er de mest populære, hvor førstnevnte er den jeg kan anbefale mest i denne sitausjonen. Så spørs det bare hva dustin sier, da de har rett til å bytte den i en lik om de vil. Endret 20. januar 2015 av Andrull 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå