Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Nye speakers, noe å satse på?


Anbefalte innlegg

Har disse fremme i bilen nå, og de passer som hånd i hanske. Monteringsdybden er rundt 43mm og det må de nye også være.

 

post-97018-0-38918800-1421682001_thumb.jpg

 

Har sett på disse, er de noe bra (har lite peiling) og vil de passe? Ser dybden er grei, men diameter eg tenker på.

 

Eller har dere tips til andre som er bedre? Og som vil passe såklart.

Endret av IcedInsanity
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fant disse også, men tror ikke de passer når eg ser på dim på PDF'en som lå på den siden. Ser ut som den blir for brei.. 13cm. De som skal skiftes ut er knapt 10..

 

http://www.elutstyr.no/bilstereo/hoyttalere/koaksialhoyttaler-4-10-cm/hertz-energy-ecx-100-5-2-veis-4-coaxial-hoyttalersett-par.html

 

PDF: http://www.elutstyr.no/bilstereo/hoyttalere/koaksialhoyttaler-4-10-cm/hertz-energy-ecx-100-5-2-veis-4-coaxial-hoyttalersett-par.html#

Lenke til kommentar

Da kan det hende du får problemer eller må til med dremel/slipemaskin. Men se på monteringshullet. Du trenger et 93mm hull til de du linka til. Og fremdeles som jeg ser det er de 103mm kant-til-kant. Når du måler på de gamle så husk å mål diameteren på selve høyttaleren og ikke på festehjørnene.

 

Du har også 14 dagers angrefrist når du kjøper over nettet. Men du taper frakta.

 

Edit: Etter det jeg kan se så skal Hertz-høyttalerne ha samme mål som de gamle RF-ene dine. http://www.rockfordfosgate.com/rftech/library/2005/2_Speakers/1230_51861_01_RF_PunchCoax-MAN.pdf

Endret av sedsberg
Lenke til kommentar

Eg låner min egen tråd da dette handler om noenlunde det samme. Ikke størrelse spesifikt denne gangen, mer hot or not.

 

eneste eg har i bilen etter at eg får inn de eg kjøpte litt lenger oppe i tråden, er en sabla basskasse med alt tilbehør, så musikken er der, men skulle hatt noen gode elementer i hattehylla. Flunkende ny hattehylle uten allerede tilskjærte hull så har litt plass å boltre meg i der.

 

Rotet meg inn her og lurte på å skaffe disse

 

Yay or nay? Stusser litt på vekten. 3.9500 altså nesten 4 kilo. Eg regner med det er 2kg pr stykk siden de kommer i par?

Lenke til kommentar

Golf 2. Så har rom nede i dørene, der er det ett slikt panel som kan åpnes. 1 på hver side så går ann å feste noe greier der da....

Det gjør det sikkert, men det spørs hvor bra det blir hvis du "bare skal feste noe der"...

12mm mdf funker å bruke, og du bør ha så stor flate som mulig for å få en solid innfesting og avstiving.

Men, det finnes ferdig løsninger også, og siden du har "lomme" som kan åpnes, så kan du bruke sånne som på bilde 1.

Et annet alternativ på bilde 2 (enkel å lage selv?) og bilde 3.

Alle kan bestilles hos transmedia, men det kan visst ta litt tid å få varene derfra hører jeg, men du kan jo evt prøve å kontakte dem ;)

post-63261-0-62183600-1422120318_thumb.jpg

post-63261-0-28073800-1422120334_thumb.gif

post-63261-0-35479700-1422120348_thumb.gif

Endret av cossiemk1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...