IcedInsanity Skrevet 19. januar 2015 Del Skrevet 19. januar 2015 (endret) Har disse fremme i bilen nå, og de passer som hånd i hanske. Monteringsdybden er rundt 43mm og det må de nye også være. Har sett på disse, er de noe bra (har lite peiling) og vil de passe? Ser dybden er grei, men diameter eg tenker på. Eller har dere tips til andre som er bedre? Og som vil passe såklart. Endret 19. januar 2015 av IcedInsanity Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 19. januar 2015 Del Skrevet 19. januar 2015 (endret) De burde passe rett inn. Men jeg har ikke hørt mye bra om Rockford-høyttalere. Hva er galt med de gamle? Edit: Har sett en del som anbefaler disse: http://www.dynabel.no/Shop/Product/Gladen-MC-100-Coaxial-PAR/AS6522 Endret 19. januar 2015 av sedsberg Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 19. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2015 (endret) Sikkert sprengt eller noe slikt, den ene. Skikkelig sprakelyd når volumet blir litt høyt, men det forsvinner når eg trykker ned/holder fingeren på elementet (?) membranen (?) Endret 19. januar 2015 av IcedInsanity Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 19. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2015 Fant disse også, men tror ikke de passer når eg ser på dim på PDF'en som lå på den siden. Ser ut som den blir for brei.. 13cm. De som skal skiftes ut er knapt 10.. http://www.elutstyr.no/bilstereo/hoyttalere/koaksialhoyttaler-4-10-cm/hertz-energy-ecx-100-5-2-veis-4-coaxial-hoyttalersett-par.html PDF: http://www.elutstyr.no/bilstereo/hoyttalere/koaksialhoyttaler-4-10-cm/hertz-energy-ecx-100-5-2-veis-4-coaxial-hoyttalersett-par.html# Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 19. januar 2015 Del Skrevet 19. januar 2015 (endret) 4" (10cm) og 5,25" (13cm) er standardstørrelser. Den du linker til bør passe. 13cm er fra øre til øre. Høyttalerdiameteren er 10cm. Endret 19. januar 2015 av sedsberg Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 19. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2015 Jo, men de gamle eg har, når eg måler fra kant til kant så er de 9,5cm så om de eg linket til er 13 fra ytterkant til ytterkant så tror eg det blir litt for stort. For de skal passe ned i ett søkk mellom dashbordet og frontruten. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 19. januar 2015 Del Skrevet 19. januar 2015 (endret) Da kan det hende du får problemer eller må til med dremel/slipemaskin. Men se på monteringshullet. Du trenger et 93mm hull til de du linka til. Og fremdeles som jeg ser det er de 103mm kant-til-kant. Når du måler på de gamle så husk å mål diameteren på selve høyttaleren og ikke på festehjørnene. Du har også 14 dagers angrefrist når du kjøper over nettet. Men du taper frakta. Edit: Etter det jeg kan se så skal Hertz-høyttalerne ha samme mål som de gamle RF-ene dine. http://www.rockfordfosgate.com/rftech/library/2005/2_Speakers/1230_51861_01_RF_PunchCoax-MAN.pdf Endret 19. januar 2015 av sedsberg Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 19. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2015 Ser på de eg har så er det ganske nøyaktig 9 cm fra monteringshull til monteringshull. Er forsåvidt bare å kjøpe og prøve, litt plass skal eg alltids klare å ordne dersom plassen blir veldig knepen. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 19. januar 2015 Del Skrevet 19. januar 2015 Både de gamle høyttalerne dine og Hertz-ene skal være standard 4" så det ville vært rart om de ikke passa. Men har selv vært ute for et par ganger at jeg må gjøre noen små justeringer. Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 19. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2015 Vi prøver! Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 20. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2015 Eg låner min egen tråd da dette handler om noenlunde det samme. Ikke størrelse spesifikt denne gangen, mer hot or not. eneste eg har i bilen etter at eg får inn de eg kjøpte litt lenger oppe i tråden, er en sabla basskasse med alt tilbehør, så musikken er der, men skulle hatt noen gode elementer i hattehylla. Flunkende ny hattehylle uten allerede tilskjærte hull så har litt plass å boltre meg i der. Rotet meg inn her og lurte på å skaffe disse Yay or nay? Stusser litt på vekten. 3.9500 altså nesten 4 kilo. Eg regner med det er 2kg pr stykk siden de kommer i par? Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 22. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2015 Anyone? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 22. januar 2015 Del Skrevet 22. januar 2015 Høyttalere i hattehylla er generelt ikke anbefalt. Spesielt ikke om du har sub i bagasjerommet. Er fort gjort at det blir veldig stygt lydbilde. Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 23. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2015 Nettopp det eg har... noen andre steder som egner seg bedre? Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 24. januar 2015 Del Skrevet 24. januar 2015 Nettopp det eg har... noen andre steder som egner seg bedre? Ja, der du sitter og kjører, foran i bilen... Så det eneste "riktige" blir å få inn noe skikkelig i dørene eller sparkepanelene foran. Åssen bil er det snakk om? Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 24. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2015 Golf 2. Så har rom nede i dørene, der er det ett slikt panel som kan åpnes. 1 på hver side så går ann å feste noe greier der da.... Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 24. januar 2015 Del Skrevet 24. januar 2015 (endret) Golf 2. Så har rom nede i dørene, der er det ett slikt panel som kan åpnes. 1 på hver side så går ann å feste noe greier der da.... Det gjør det sikkert, men det spørs hvor bra det blir hvis du "bare skal feste noe der"... 12mm mdf funker å bruke, og du bør ha så stor flate som mulig for å få en solid innfesting og avstiving. Men, det finnes ferdig løsninger også, og siden du har "lomme" som kan åpnes, så kan du bruke sånne som på bilde 1. Et annet alternativ på bilde 2 (enkel å lage selv?) og bilde 3. Alle kan bestilles hos transmedia, men det kan visst ta litt tid å få varene derfra hører jeg, men du kan jo evt prøve å kontakte dem Endret 24. januar 2015 av cossiemk1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå