JorunT Skrevet 20. januar 2015 Del Skrevet 20. januar 2015 Jeg sender også endel bilder til et nettsted som har grenser for filstørrelse og bildestørrelse. Det er veldig enkelt i Lightroom, der du aniri en rimelig størrelse ved å sette antall pixler på f.eks lengste side, i henhold til kravene der du skal bruke det, og kan sette maks filstørrelse. Da blir det rimelig forhold mellom størrelse og komprimering. Lager du et preset med disse kriteriene, slipper du å sette inn dette opp for hvert bilde når du eksporterer (=lagrer). Lenke til kommentar
Max_Drunk Skrevet 20. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2015 Da må jeg sjekke ut Lightroom. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 20. januar 2015 Del Skrevet 20. januar 2015 (endret) Det som er fint med GIMP er at du får en realtime indikator på bildekvaliteten mens du skrur Quality-slideren hvis du huker av en checkbox. Denne er fin for å få en tradeoff mellom kvaliteten og størrelse uten å teste det ved velge noe og lagre og hente det opp igjen. Den viser størrelse også mens du endrer på slideren. Sikkert i en del andre programmer også, men jeg liker denne egenskapen i GIMP. Endret 20. januar 2015 av vidor Lenke til kommentar
Max_Drunk Skrevet 20. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2015 Ok. Da blir det test av Gimp også Lenke til kommentar
Max_Drunk Skrevet 20. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2015 Ok. Da har jeg prøvd Lightroom og det er aaaaakkurat hva jeg er ute etter. Takk for alle svar, utrolig bra respons Lenke til kommentar
[email protected] Skrevet 4. januar 2021 Del Skrevet 4. januar 2021 Jeg brukte resize image før, veldig enkelt og bruke. You try Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå