secretx Skrevet 19. januar 2015 Del Skrevet 19. januar 2015 Det er mer enn bare 'overvektig' og 'junk food' som er spesielt og kulturelt i Amerika. Hva mener du er typisk amerikansk kultur og hvordan påvirker det DEG? takk for svar! Lenke til kommentar
Den hjelpesløse mannen Skrevet 19. januar 2015 Del Skrevet 19. januar 2015 (endret) Jeg liker spesielt det amerikanske synet på frihet (som er typisk amerikansk kultur) og de store skyskraperne. Jeg liker amerikanernes spredning av frihet og demokrati verden over. Husk at det var de som ga oss friheten etter den andre verdenskrig. Musikken, filmene, bilene og klærne som kommer fra USA har nok påvirket oss alle. Spesielt amerikanske filmer har vel påvirket oss gjennom oppveksten, hadde vi ikke sett de filmene så hadde vi alle blitt med i Arbeidernes Kommunistparti. Omtrent alt i Norge er amerikansk kultur, utenom ostehøvelen, bindersen og lusekofta. Endret 19. januar 2015 av Den hjelpesløse mannen Lenke til kommentar
secretx Skrevet 19. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2015 Må si meg enig i det du skriver. Synes det er veldig kjekt når folk deler sine meninger, takk for svar! Lenke til kommentar
Läkerol Skrevet 21. januar 2015 Del Skrevet 21. januar 2015 Mye positivt, samtidig noen rare sider. Vanskelig å beskrive med direkte ord, men det at de har et system som gjør at de alltid fraskriver seg ansvar og legger dette på den andre parten, kun for å vinne rettsak og få penger. USA stiller vell i egen klasse når det gjelder dette, her saksøker man i hytt og pine for alt fra kaffelokk som løsner til feilmarkering av diet-coke på mcd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå