stighenning Skrevet 19. januar 2015 Del Skrevet 19. januar 2015 Jeg vet Linksys WRT1900AC og Netgear Nighthawk har mulighet for å kontrollere tilgang og kunne skru av tilgang til nettet via en app på telefonen/nettbrett.MEN dette krever at du bruker den innebygde routere/dhcp funksjonen og kan ikke bruke din egen..(i mitt tilfelle er routeren pfsense) Finnes det noen data switcher som gjør det samme ? (eks. blokkerer datatrafikk til IP) Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 19. januar 2015 Del Skrevet 19. januar 2015 Hvis du har en managed switch, så er det strengt tatt bare å f.eks telnet'e inn på den og disable det aktuelle interfacet... Lenke til kommentar
stighenning Skrevet 19. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2015 Godt poeng! Men finnes det da noen App' som har et enkelt grensesnitt, eks. kan konfigurere app'en til å kjøre diverse kommandoer ? (skru av og på interface'er) Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 19. januar 2015 Del Skrevet 19. januar 2015 Ikke til ordentlige switcher.. Da må det i såfall være til billige managed switcher... Men tviler sterkt på at du finner noe.. Lenke til kommentar
sjurtf Skrevet 19. januar 2015 Del Skrevet 19. januar 2015 Finnes mange apper du kan bruke til telnet Lenke til kommentar
007CD Skrevet 22. januar 2015 Del Skrevet 22. januar 2015 Vell dette var oppe på JupiterBroadcasting, en stund tilbake, for PFSense finnes det ingen løsninger for en app, du kan lage scripts som kjører visse kommandoer og lage snarveier til disse, men det er det nærmeste. Nettverksadmins er litt for late, de liker å automatisere sånt og ikke fikle for mye med av og på brytere. Lenke til kommentar
stighenning Skrevet 22. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2015 Planen var at en som ikke kan telnet, skal kunne styre tilgangen på internett til barn og leieboere. Slik at det ikke spilles/surfes og lastes ned på natten. Men jeg må sjekke ut dette telnet funksjonen.. dog liker jeg ikke tanken på telnet - det er jo "rett fram" og man vet aldri hva det er som ligger å lytter på nettet Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 22. januar 2015 Del Skrevet 22. januar 2015 Skal du ha sånt "App'e" styr, så må du nok ha en vanlig WiFi hjemme-router.... Men istedet for telnet, så kan du seff bruke SSH Lenke til kommentar
stighenning Skrevet 22. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2015 Yepp, men den WRT1900AC routeren er buggy, holder ikke på instillinger. (kanskje bare den jeg har som er feil på..) Håper Asus kommer med en slik løsning også. De lager jo veldig bra routere.. Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 22. januar 2015 Del Skrevet 22. januar 2015 (endret) Asus har det ;-) Endret 22. januar 2015 av ChrisCo Lenke til kommentar
stighenning Skrevet 23. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2015 Asus har det ? Vet Asus har AiCloud.. men har de andre funksjoner for å styre routeren via en App på mobilen ? Nå har jeg også forøvrig testet Apple AirPort Extreme. Veldig enkel å sette opp via iphone/ipad. Har dhcp/nat og bridge modus. Det går greit å styre tilgang, sette spesifikk klokkeslett tilgang etc.. MEN det som _er synd_ er at man ikke kan kontrollere (styre tilgang) via de tre nettverksportene som finnes. Disse er fristilt og fungerer som en ren switch. Tilgangsstyring fungerer kun via trådløst :-/ Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 23. januar 2015 Del Skrevet 23. januar 2015 Nå har jeg knapt brukt AiCloud til min (for leeenge siden) samt at AC66'n min står i AP modus (da funker ikke AiCloud), så er ikke sikker, men mener å huske at jeg hadde full kontroll på routeren via App'en... Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 23. januar 2015 Del Skrevet 23. januar 2015 Lettere å bare dra ut nettpluggen fra veggen før du legger deg på kvelden. Og ikke la ungene se hvor den er. De skal jo ikke luske rundt i stua midt på natta uansett, så det gir de fort opp. Lenke til kommentar
stighenning Skrevet 23. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2015 Jeg har også Asus RT-N66U som ren AP, som jeg kjører med Tomato Shibby http://tomato.groov.pl/download/K26RT-N/ - men faktisk ikke sett på AiCloud løsning takk for tips. Lenke til kommentar
stighenning Skrevet 26. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2015 Ser det er en som har utviklet app for DD-WRT. Testet gratis versjonen og den virket bra. (men er fortsatt litt mange knapper for å skru av og på - men det er vel bare å lære seg) Lenke til kommentar
stighenning Skrevet 2. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2015 Asus N66U testet med AiCloud - og den har ikke noe parent control eller access controll som kan styres via APP. (derimot på web kan man styre det) Har også testet dd-wrt, med DD-WRT APP til 49,- og denne fungerer ikke helt godt.. den åpner websiden i et eget vindu, og er både treg og fungerer ikke alltid. (kanskje bare hos meg.. ) Eneste jeg har funnet til å fungere bra er wrt1900ac, med en app som du kan logge inn på routeren om du så er i utlandet og styre tilgangen. Et sikkerhetshull, ja... men fungerer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå