Gå til innhold

Kontrollere tilgang til internett via "App"

Anbefalte innlegg

Jeg vet Linksys WRT1900AC og Netgear Nighthawk har mulighet for å kontrollere tilgang og kunne skru av tilgang til nettet via en app på telefonen/nettbrett.
MEN dette krever at du bruker den innebygde routere/dhcp funksjonen og kan ikke bruke din egen..(i mitt tilfelle er routeren pfsense)

Finnes det noen data switcher som gjør det samme ?

(eks. blokkerer datatrafikk til IP)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vell dette var oppe på JupiterBroadcasting, en stund tilbake, for PFSense finnes det ingen løsninger for en app, du kan lage scripts som kjører visse kommandoer og lage snarveier til disse, men det er det nærmeste.

Nettverksadmins er litt for late, de liker å automatisere sånt og ikke fikle for mye med av og på brytere.

Lenke til kommentar

Planen var at en som ikke kan telnet, skal kunne styre tilgangen på internett til barn og leieboere.

Slik at det ikke spilles/surfes og lastes ned på natten.

Men jeg må sjekke ut dette telnet funksjonen.. dog liker jeg ikke tanken på telnet - det er jo "rett fram" og man vet aldri hva det er som ligger å lytter på nettet :)

Lenke til kommentar

Asus har det ? Vet Asus har AiCloud.. men har de andre funksjoner for å styre routeren via en App på mobilen ?

Nå har jeg også forøvrig testet Apple AirPort Extreme. Veldig enkel å sette opp via iphone/ipad.

Har dhcp/nat og bridge modus.

Det går greit å styre tilgang, sette spesifikk klokkeslett tilgang etc.. MEN

det som _er synd_ er at man ikke kan kontrollere (styre tilgang) via de tre nettverksportene som finnes.

Disse er fristilt og fungerer som en ren switch.

Tilgangsstyring fungerer kun via trådløst :-/

Lenke til kommentar

Asus N66U testet med AiCloud - og den har ikke noe parent control eller access controll som kan styres via APP. (derimot på web kan man styre det)

Har også testet dd-wrt, med DD-WRT APP til 49,- og denne fungerer ikke helt godt.. den åpner websiden i et eget vindu, og er både treg og fungerer ikke alltid. (kanskje bare hos meg.. )

Eneste jeg har funnet til å fungere bra er wrt1900ac, med en app som du kan logge inn på routeren om du så er i utlandet og styre tilgangen. Et sikkerhetshull, ja... men fungerer :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...