Gå til innhold

Kabinettvifte - mulig å hente strøm fra USB?


newman221

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg tenkte å kjøle ned den nye mediebenken min. Den har delvis tett front og bakside, og tenkte å kutte et hull på 120x120mm og plassere en kabinettvifte i skapet. Er det mulig å hente strøm via USB?

 

Tenkte da å kutte en USB-kabel og koble lederne til sort og rød kabel fra vifta. Litt usikker på om 5V er nok, og om jeg kan hente ut 0,5A eller om den vil begrenses på noen måte...

Tenkte å bruke en vanlig mobil-USB-lader koblet til vanlig stikkontakt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

mange kan drives med 5v også, men om det er nokk effekt i usb porten er jo en annen sak

 

hva med å modifisere kabinettet vet å borre ett hull og sette i en konnektor av ett eller anna slag som du kobler videre til viftene?

 

vil du ikke det ville jeg bare funnet en forlenger til viftekontakt/moleks kontakt og tatt den ut ved pci slottene bak

Lenke til kommentar

Det er mulig å drive en 120mm vifte med USB-strøm, har gjort det selv tidligere (hjemmelaget laptopkjøler), men vifta vil ikke ha spesielt høy effekt, ettersom det er ganske lite strøm å hente i en USB-port..

Ville nok heller anbefalt å koble vifta til fanheader på hovedkort (eventuelt via en splitter hvis du allerede bruker alle), eller å hente strøm fra 12V molex/sata som foreslått tidligere i tråden :)

PS. 12V er den gule ledninga i både sata-strøm og molex.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...