Orwandel Skrevet 19. januar 2015 Del Skrevet 19. januar 2015 Har pegi noen høyere enn 18? Personlig føler jeg at spill debatten ang. vold er litt som våpen debatten, men det alle fanatikerne glemmer er jo ikke at det er våpenet i seg selv som dreper, men den som trekker av. Nei, 18 er høyest. 18: Suitable for ages 18 and older. May contain graphic violence, including "violence towards defenseless people" and "multiple, motiveless killing", vulgar language, strong sexual content, gambling, drug glamorisation, or discrimination. Ut i fra beskrivelsen, tipper jeg Hatred får 18. Tipper det blir noe slikt: Lenke til kommentar
dajekols Skrevet 19. januar 2015 Del Skrevet 19. januar 2015 Forskning nå sier jo at mennesker som spiller voldelige spill er mindre voldelige i virkeligheten. [Citation needed] Jeg husker også å ha lest en slik undersøkelse. Husker ikke hvor, men virker jo logisk at hvis en får ut aggresjon og voldslyst i spill så blir en mindre voldelig ellers. At det virker logisk ved første øyekast gjør det ikke nødvendigvis sant http://www.psychologicalscience.org/media/myths/myth_30.cfm Jeg syntes det også virker veldig logisk selvom man ALLTID vil ha unntak for noen mennesker. Sånn er det med alt her i verden. Lenke til kommentar
Orwandel Skrevet 19. januar 2015 Del Skrevet 19. januar 2015 (endret) Forskning nå sier jo at mennesker som spiller voldelige spill er mindre voldelige i virkeligheten. [Citation needed] Jeg husker også å ha lest en slik undersøkelse. Husker ikke hvor, men virker jo logisk at hvis en får ut aggresjon og voldslyst i spill så blir en mindre voldelig ellers. At det virker logisk ved første øyekast gjør det ikke nødvendigvis sant http://www.psychologicalscience.org/media/myths/myth_30.cfm Jeg syntes det også virker veldig logisk selvom man ALLTID vil ha unntak for noen mennesker. Sånn er det med alt her i verden. Saken er at folk flest ikke er voldelige på noen som helst måte. Det har aldri vært så lite vold i verden som det er nå. Folk flest spiller også voldelige spill. http://www.scientificamerican.com/article/history-and-the-decline-of-human-violence/ Endret 19. januar 2015 av Orwandel Lenke til kommentar
SHITBENDER Skrevet 19. januar 2015 Del Skrevet 19. januar 2015 Spill utviklere vil aldri klare å overgå hva den virkelige verden byr på. Opp igjennom tiden har mennesket vært opphav til så mye mer grusomhet en noe spill kan gjengi. Det at en utvikler rører ved dette temaet vi faktisk har i verden er kanskje noe tabu. Vi vet verden er både god og vond, majoriteten velger å se så langt bort fra grusomhetene som over hodet mulig. Mennesker prøver jo å leve livet og ha det så godt som mulig i tillegg til at vi på samme tid vet en annen gruppe mennesker blir slaktet i et annet land. Og her diskuterer vi noe så ubetydelig som et spill (oh the contrast). Anyways, så når en spillutvikler (i dette tilfellet) berører dette temaet velger de fleste å reagere med avsky. Ikke rart, men dog ignorant og skylde på at spill gjør mennesker ond, farlig etc. Kapasiteten for ondskapen var og er tilstedet allerede, ikke noe spill de siste 30 årene burde legges for skyld noe vi fint har klart siden Ugh plukka opp kjøttbeinet og slo Argh i hodet. Men hva vet vel jeg. Bare en tanke. Ps. Komma, punktum og rettskrivings ryttere, ja jeg strøk norsken med glans. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå