AfterGlow Skrevet 19. januar 2015 Del Skrevet 19. januar 2015 Den massive overvåkningen er visst bare begynnelsen.Ny Snowden-avsløring: NSA forbereder seg på digital krig 1 Lenke til kommentar
mrdalesen Skrevet 19. januar 2015 Del Skrevet 19. januar 2015 (endret) Tittelen og undertittelen virker som de er hentet ut fra starten på en dommedags-bok. Endret 19. januar 2015 av mrdalesen 1 Lenke til kommentar
aras2 Skrevet 19. januar 2015 Del Skrevet 19. januar 2015 Vel, når vi nå på alle kanter trapper opp til storkrig (man trenger ikke å like det, men dette er et faktum) så er vel kanskje ikke noe annet å vente. Spørsmålet er i grunnen om dette er noe vi ønsker? Kan vi unngå det? og evt hvordan? Enn så lenge har nok Edward som vanlig helt rett Lenke til kommentar
tHz Skrevet 19. januar 2015 Del Skrevet 19. januar 2015 Dette er virkelig skremmende 2 Lenke til kommentar
morten_b Skrevet 19. januar 2015 Del Skrevet 19. januar 2015 Siden Snowden så tydelig forteller at NSA ikke er på folket i USA sine side bør vel vi alle snart begynne å stille spørsmålstegn til hvem sin side de er på ??? 2 Lenke til kommentar
aras2 Skrevet 19. januar 2015 Del Skrevet 19. januar 2015 (endret) Siden Snowden så tydelig forteller at NSA ikke er på folket i USA sine side bør vel vi alle snart begynne å stille spørsmålstegn til hvem sin side de er på ??? Det er ikke viktig om de er på folkets side, det som er viktig er at folket er på deres side, og når de drar i rettning av et totalitært samfunn (man kan kalle det hva man vil men det er det det er) som overvåker alle og en hver i nevnte samfunn, forstår jeg godt hvorfor noen folk ikke er på deres side. Husk for øvrig og at Snowdens rolle er av typen informasjonskilde og er upartisk, det han vil er at folket skal være viten og selv avgjøre deres fremtid. Før hans bidrag var alt dette kun spekulasjoner og konspirasjonsteorier... og som vi vet er alle konspirasjonsteoretikere tinnfoilhatt idiots! Endret 19. januar 2015 av aras2 3 Lenke til kommentar
Limbeck Skrevet 19. januar 2015 Del Skrevet 19. januar 2015 Vel, når vi nå på alle kanter trapper opp til storkrig (man trenger ikke å like det, men dette er et faktum) så er vel kanskje ikke noe annet å vente. Spørsmålet er i grunnen om dette er noe vi ønsker? Kan vi unngå det? og evt hvordan? Enn så lenge har nok Edward som vanlig helt rett Hvilken krig tenker du på? Lenke til kommentar
aras2 Skrevet 19. januar 2015 Del Skrevet 19. januar 2015 Hvilken krig tenker du på? Den som kan komme av spente situasjonen mellom BRICS+andre landene og vesten. Den kunstige reduksjonen i oljeprisen er et resultat av dette. Lenke til kommentar
Limbeck Skrevet 19. januar 2015 Del Skrevet 19. januar 2015 Hvilken krig tenker du på? Den som kan komme av spente situasjonen mellom BRICS+andre landene og vesten. Den kunstige reduksjonen i oljeprisen er et resultat av dette. Jooo. Helt perfekt er ikke situasjonen. Dog jeg velger å tro vi er et stykke unna en storkrig. Lenke til kommentar
Dissikutere Skrevet 19. januar 2015 Del Skrevet 19. januar 2015 Siden Snowden så tydelig forteller at NSA ikke er på folket i USA sine side bør vel vi alle snart begynne å stille spørsmålstegn til hvem sin side de er på ??? Det er ikke viktig om de er på folkets side, det som er viktig er at folket er på deres side, og når de drar i rettning av et totalitært samfunn (man kan kalle det hva man vil men det er det det er) som overvåker alle og en hver i nevnte samfunn, forstår jeg godt hvorfor noen folk ikke er på deres side. Husk for øvrig og at Snowdens rolle er av typen informasjonskilde og er upartisk, det han vil er at folket skal være viten og selv avgjøre deres fremtid. Før hans bidrag var alt dette kun spekulasjoner og konspirasjonsteorier... og som vi vet er alle konspirasjonsteoretikere tinnfoilhatt idiots! Hvilken krig tenker du på? Den som kan komme av spente situasjonen mellom BRICS+andre landene og vesten. Den kunstige reduksjonen i oljeprisen er et resultat av dette. Hva menes egentlig med den tinnfoilhatten? Jeg så en på youtube som hadde på seg det, men det kom ikke frem hvorfor. Ja, er sikkert dum , men gidder noen å forklare meg hva det symboliserer? Lenke til kommentar
aras2 Skrevet 19. januar 2015 Del Skrevet 19. januar 2015 Hvilken krig tenker du på? Den som kan komme av spente situasjonen mellom BRICS+andre landene og vesten. Den kunstige reduksjonen i oljeprisen er et resultat av dette. Jooo. Helt perfekt er ikke situasjonen. Dog jeg velger å tro vi er et stykke unna en storkrig. Jeg håper jo virkelig du har rett Lenke til kommentar
Jedi Jordal Skrevet 19. januar 2015 Del Skrevet 19. januar 2015 Dette er vel ikke akkurat overraskende. Men det ville vært enda mer interessant å få vite hva NSA og USA vil gjøre når de har utslette og drept alle de ikke liker. Hva er planen deres etter at de er ferdig med krigen sin? Lenke til kommentar
awesome87 Skrevet 19. januar 2015 Del Skrevet 19. januar 2015 (...) Hva menes egentlig med den tinnfoilhatten? Jeg så en på youtube som hadde på seg det, men det kom ikke frem hvorfor. Ja, er sikkert dum , men gidder noen å forklare meg hva det symboliserer? "Tin foil hats" skulle lissom beskytte mot elektromagnetisk stråling, tankekontroll og tankelesning. Det brukes nesten utelukkende som en metafor eller stereotypi over folk som er paranoide/konspirasjonsteoretikere. 1 Lenke til kommentar
Sir-Allistair Skrevet 19. januar 2015 Del Skrevet 19. januar 2015 Hehe, de sitter der med tinnfoliehatten på mens alt de har på dataene blir totalovervåka. Hvilken ironi. Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 19. januar 2015 Del Skrevet 19. januar 2015 Jeg føler meg på en rar måte litt tryggere nå. Lenke til kommentar
Svampebob_1 Skrevet 19. januar 2015 Del Skrevet 19. januar 2015 Den dagen folk ikke kommer på Facebook eller får sett på Netflix, så kommer verden til å rase for halve Norges befolkning. Det skal ikke mer til, så der har nok NSA balletak på oss moderne oppegående mennesker. Jeg ser for meg full krig i gatene her i Hokksund ;-). Lenke til kommentar
Alfadir Skrevet 19. januar 2015 Del Skrevet 19. januar 2015 Siden Snowden så tydelig forteller at NSA ikke er på folket i USA sine side bør vel vi alle snart begynne å stille spørsmålstegn til hvem sin side de er på ??? Man stiller ikke spørsmålstegn, man setter de. Spørsmål er det som stilles. Er enig, utviklingen er skremmende. Lenke til kommentar
daniel_984 Skrevet 19. januar 2015 Del Skrevet 19. januar 2015 Hvilken krig tenker du på? Den som kan komme av spente situasjonen mellom BRICS+andre landene og vesten. Den kunstige reduksjonen i oljeprisen er et resultat av dette. Jaha? Så den økte øljeproduksjonen i USA, mot OPEC's motvillighet til å redusere produksjon har altså ingenting med dette? Og hva mener du med kunstig reduksjon? Handel er jo supply og demand, og akkurat nå er det mer i supply enn demand. Er ikke verre enn dette. Lenke til kommentar
rosetta stoned Skrevet 19. januar 2015 Del Skrevet 19. januar 2015 Trodde den digitale krigen hadde vart en stund jeg? Men uansett om dette er sant eller ikke så viser vel dette noe av problemet med tingenes internett. Vi gjør en stadig større del av livet sårbar for å bli fubar av noen, nårsomhelst og til og med uten motiv. Lenke til kommentar
G Skrevet 19. januar 2015 Del Skrevet 19. januar 2015 Er ikke "zombie-PC" et dekkende nok ord for dette da? Programvaren brukes gjerne til å forvandle datamaskiner til «skytter»-noder, som mottar kommandoer fra NSA og brukes til å utnytte sårbarheter og utføre angrep i stor skala. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå