braekke89 Skrevet 18. januar 2015 Del Skrevet 18. januar 2015 (endret) Hei.Jeg har selv ingen erfaring med overklokking av CPU, what so ever. Men mener jeg har lest at disse AMD-FX-prosessorene skal være ganske enkle å øke. Jeg spiller egentlig kun CS:GO, og vet egentlig ikke om en overklokk vil gjøre noen forskjell i fps?Nå spiller jeg alt på high, og 1600x oppløsning (80-130fps).Jeg har forøvring HD6870 som GPU nå, men bytter til GTX680 i løpet av noen dager. Endret 18. januar 2015 av braekke89 Lenke til kommentar
dbass Skrevet 19. januar 2015 Del Skrevet 19. januar 2015 http://forums.tweaktown.com/gigabyte/46237-bulldozer-overclocking-guide-performance-scaling-charts-max-ocs-ln2-results-coming.htmlEn overklokk vil alltid gjøre forskjell, spørsmålet er om det er nevneverdig/verdt å gjøre. Jeg vet at AMD sine prosessorer er strømsultne og blir dermed varme. Denne varmen må bort på en eller annen måte, så da er det første å sjekke om du har en god nok kjøler. Har du stock kjøler ville jeg ikke forsøkt å klokke opp i det hele tatt.Ha det gøy med lesingen, det kan være lærerikt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå