Gå til innhold

Kjerring søker pc!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har ikke noe personlig erfaring med XPS-serien. Men basert på det jeg har lest av testet har de pleid å holde ganske høy kvalitet. Etter min mening er er nok XPS kanskje det beste alternativet fra forbruker-serier. Service-manual er tilgjengelig, men selges ikke i like store antall som Thinkpad/Elitebook/Latitude. Dermed er nok ikke tilgang på deler like god. Batteriet er også innebygd og muligens vanskelig/dyrt å få tak i, men kanskje det hjelper at Dell har egen butikk..

Akkurat den nye XPS 13 ville jeg derimot vært forsiktig med å kjøpe før det kommer noen tester av den. Den tynne rammeløse skjermen tror jeg kan gå krafitg ut over byggekvaliteten. Kanskje fører det også til dårlig Wifi. Etter det jeg kan se i Service-manualen går antenneledningene inn i skjermenheten, men jeg kan ikke se hvor i skjermen antennene er plassert. Siden det er så lite plass på toppen av skjermen mistenker jeg at de kan være plassert under skjermen. Andre ting du bør tenke på er at RAM ikke kan oppgraderes (loddet fast), og jeg kan ikke se noe sted om det er matt/eller blank skjerm (tipper sistnevnte).

Jeg synes fortsatt du burde gå for Latitude E7440/E7450, Thinkpad t440s (evt.vente på t450s) eller Elitebook 840.

Endret av Kongeskipet
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...