Gjest Slettet-INkUtP Skrevet 18. januar 2015 Del Skrevet 18. januar 2015 Jeg har nettopp fått med meg fuzzet rundt OnkelP's "Styggen på ryggen". Prøver å finne en definisjon, men ei hell. Kan noen forklare? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-INkUtP Skrevet 18. januar 2015 Del Skrevet 18. januar 2015 (endret) Angst. Utdyp, bare angst? Så styggen på ryggen er: " en psykologisk og fysiologisk tilstand som er kjennetegnet av kroppslige, følelsesmessige, kognitive og atferdsmessige komponenter. Angst kan innebære følelser av frykt, bekymring, uro og panikk" - Wikipedia ?? Endret 18. januar 2015 av Slettet-INkUtP Lenke til kommentar
*F* Skrevet 18. januar 2015 Del Skrevet 18. januar 2015 yepp, bare det, hverken mer eller mindre 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-INkUtP Skrevet 18. januar 2015 Del Skrevet 18. januar 2015 (endret) "Angst" av OnkelP Skam "får en til å føle seg liten, med ønske om å skjule seg («synke i jorden»)." - Norkse leksikon synke i jorden/ "føles som jeg er i hæælvette" - OnkelP ja ja nå ser jeg en sammenheng Endret 18. januar 2015 av Slettet-INkUtP Lenke til kommentar
Flin Skrevet 18. januar 2015 Del Skrevet 18. januar 2015 Lær deg å hør på musikk. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-INkUtP Skrevet 18. januar 2015 Del Skrevet 18. januar 2015 Lær deg å hør på musikk. Hva mener u med det? Lenke til kommentar
Flin Skrevet 18. januar 2015 Del Skrevet 18. januar 2015 Nå har jeg heldigvis bare hørt litt sangen selv, men kjenner jeg OnkelP så burde det være ganske lett å forstå hva sangen handler om fra teksten. Hva han mener med styggen på ryggen. Hør på musikk. Ikke bare på lyd. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-INkUtP Skrevet 18. januar 2015 Del Skrevet 18. januar 2015 Nå har jeg heldigvis bare hørt litt sangen selv, men kjenner jeg OnkelP så burde det være ganske lett å forstå hva sangen handler om fra teksten. Hva han mener med styggen på ryggen. Hør på musikk. Ikke bare på lyd. ok. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 18. januar 2015 Del Skrevet 18. januar 2015 Hører aldri på tekster jeg. Kan ikke en eneste sangtekst, foruten de vi lærte i skolen. Lenke til kommentar
Woods Skrevet 18. januar 2015 Del Skrevet 18. januar 2015 Lær deg å hør på musikk. Du vet når noen stiller et spørsmål, så er det kanskje like greit å svare enn å be noen "lære å høre på musikk?" Om du ikke har filla peiling på hva OnkelP mener med "Styggen på ryggen", er det kanskje like greit å ikke svare. Lenke til kommentar
Flin Skrevet 18. januar 2015 Del Skrevet 18. januar 2015 Lær deg å hør på musikk. Du vet når noen stiller et spørsmål, så er det kanskje like greit å svare enn å be noen "lære å høre på musikk?" Om du ikke har filla peiling på hva OnkelP mener med "Styggen på ryggen", er det kanskje like greit å ikke svare. Håpet er vel at personen faktisk setter seg ned å hører på sangen, tenker litt selv. Lenke til kommentar
Huxy Skrevet 18. januar 2015 Del Skrevet 18. januar 2015 Jeg tolker det som denne klassiske situasjonen: 1 Lenke til kommentar
James Bond Skrevet 18. januar 2015 Del Skrevet 18. januar 2015 Jeg har nettopp fått med meg fuzzet rundt OnkelP's "Styggen på ryggen". Prøver å finne en definisjon, men ei hell. Kan noen forklare? Jeg har nettopp fått med meg fuzzet rundt OnkelP's "Styggen på ryggen". Prøver å finne en definisjon, men ei hell. Kan noen forklare? Hvem pleier som regel å være han "stygge på ryggen"? Jo det er djevelen. Mener også han synger "Føles ut som jeg er i hæææælveeetttee" og da er det mest sannsynlig sammenheng referert til styggen på ryggen/tha devil.. mohahaha Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 19. januar 2015 Del Skrevet 19. januar 2015 Jeg har hørt på sangen og synes den er fengende, men trodde det med at "føles som jeg er i helvæte" var mer med at han har vært(?) rusmisbruker og de negative tingene som følger med det Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 19. januar 2015 Del Skrevet 19. januar 2015 rusmisbrukerDette ga jo navnet OnklP & De Fjerne Slektningene en helt ny betydning. Lenke til kommentar
Drømmeren Skrevet 19. januar 2015 Del Skrevet 19. januar 2015 Kanskje du forstår mer av å se musikkvideoen, https://www.youtube.com/watch?v=9ssNmStewmo Lenke til kommentar
TI-83 Skrevet 25. januar 2015 Del Skrevet 25. januar 2015 "Styggen på ryggen" = din indre kritiker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå