Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Jeg klarte ikke å stå opp tidsnok om morningen til skolen forrige semester, kan jeg slette fraværet mitt?

AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg er på andre semester av 3.året på vgs. På vitnemålet for forrige semester har jeg et fravær på 1 dag og 9 timer. En god del av de 9 timene skyldtes at jeg ofte kom en eller to timer forsent til skolen. Det skal være sagt at jeg tar skolen serriøst, og har et snitt på rundt 5.0. 9 timer høres ikke altfor mye ut, men hvis jeg blir syk eller må noe annet dette semesteret, kan det fort bli 15+ timer. Og det ser ikke veldig bra ut på vitnemålet.

Jeg mistenker at grunnen til at jeg ikke klarte å stå opp, kan være at jeg slet med jernmangel den perioden. Dette er dokumentert. Jeg hadde et ferritin nivå på rundt 17(jernlager), og fikk Dureferon tabletter(veldig sterke) for å fylle jernlagrene. Ved lave verdier av jern, har jeg lest, medfører slapphet og trøtthet. Kan jeg be legen om å gi meg legeattest på å slette dette fraværet?

Det er viktig for meg siden jeg muligens skal søke jobb neste år.

Anonymous poster hash: f8e1b...e93
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-182691

Hei

Jeg er på andre semester av 3.året på vgs. På vitnemålet for forrige semester har jeg et fravær på 1 dag og 9 timer. En god del av de 9 timene skyldtes at jeg ofte kom en eller to timer forsent til skolen. Det skal være sagt at jeg tar skolen serriøst, og har et snitt på rundt 5.0. 9 timer høres ikke altfor mye ut, men hvis jeg blir syk eller må noe annet dette semesteret, kan det fort bli 15+ timer. Og det ser ikke veldig bra ut på vitnemålet.

Jeg mistenker at grunnen til at jeg ikke klarte å stå opp, kan være at jeg slet med jernmangel den perioden. Dette er dokumentert. Jeg hadde et ferritin nivå på rundt 17(jernlager), og fikk Dureferon tabletter(veldig sterke) for å fylle jernlagrene. Ved lave verdier av jern, har jeg lest, medfører slapphet og trøtthet. Kan jeg be legen om å gi meg legeattest på å slette dette fraværet?

Det er viktig for meg siden jeg muligens skal søke jobb neste år.

Ja du kan få legeattest på dette hvis legen er enig med deg, bare å bestille en time det. Denne kan hjelpe deg med å få fraværet omgjort til gyldig. Uansett er det svært lite fravær og burde ikke være noe problem. Selv hadde jeg 10 dager og 8 timer uten at det har hatt noe å si.

Lenke til kommentar

Hvorvidt det er mulig å slette fravær eller ikke vet jeg lite om, men jeg hadde 10 dager og 18 timer fravær i løpet av siste året på VGS fordi jeg hadde vondt i viljen, og jeg har aldri hatt noen problemer, hverken med å søke jobb eller videre utdanning. Så tror du kan slappe av :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...