Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Koble til routeren

Anbefalte innlegg

Hei

Har en SMC 7004BR bredbåndsrouter, med 3 maskiner tilkoblet denne. Min maskin står plassert ved siden av routeren, mens de 2 andre maskinene er andre steder i huset. Problemet er at routeren har litt problemer med å "oppdage" de andre maskinene. Dvs at når de andre maskinene blir skrudd på, blir de ikke automatisk oppdaget av routeren, slik som min maskin blir. For å få den til å oppdage de, må jeg enten restarte routeren, eller så kan jeg forsøke å trekke ut og sette inn igjen, kablene som går fra de maskinene og inn i routeren. Etter noen forsøk lyser som oftest lyset for den maskinen opp. Finnes det noen metode, evt program, som gjør at vi slipper alt dette styret for å koble maskinene til routeren?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for svar!

Har også lurt på om det kan være lengden på kablene som er årsaken. Jeg vil anslå at de to "problem linjene" er 15-20 meter lange. Men hvis problemet ligger i kvaliteten på kablene, ville man ikke da merker oppkoblingsproblemer hele tiden og ikke bare når man først koblet seg til? Finnes det noen måte å teste dette på?

_Neon_: Har prøvd å bytte på portene, men det ser ikke ut til å være noen forskjell på portene...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...