Enlightened Skrevet 18. januar 2015 Del Skrevet 18. januar 2015 Hei! Har en Nissan NX 100 som jeg lurer på hva salgsverdien er på. Sjelden(hvertfall litt) bil som er gått 202.000 og er strøken(litt rust i bakre hjulbuer, ellers meget pen(spesielt til at denne er fra 1993!). Er i daglig bruk. Dersom jeg skal selge, hva tror dere jeg kan ta for den? Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 18. januar 2015 Del Skrevet 18. januar 2015 Det sier meg ingenting med mindre du gir like mye informasjon som du finner i en typisk annonse. Lenke til kommentar
Enlightened Skrevet 18. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2015 Det sier meg ingenting med mindre du gir like mye informasjon som du finner i en typisk annonse.Hva mer trenger du? Godt velholdt bil med 0 tekniske feil, men som sagt litt rust i bakre hjulbuer. Du trenger da ikke mer info enn det for å kunne si hva du mener jeg sånn ca kan ta for den? Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 18. januar 2015 Del Skrevet 18. januar 2015 Du får prøve priskalkulatoren for bil på dinside.no. Lenke til kommentar
ignoreme Skrevet 18. januar 2015 Del Skrevet 18. januar 2015 Du spenner jo bein på deg selv, og bør ta ett stort steg ut av din egen boble før du selger bilen din. Ellers vil du aldri oppnå en realistisk salgspris. Du presterer først å si at bilen er strøken, før du poengterer at det finnes rust på bakre hjulbuer. Hvordan får bilen din da vært strøken? Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 18. januar 2015 Del Skrevet 18. januar 2015 Ligger en "nesten strøken" på Finn nå, som har gått halvparten så langt. Gammelmatt rød drittlakk og forhandlerpris. http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=35771013&searchclickthrough=true Lenke til kommentar
Inz4ne Skrevet 18. januar 2015 Del Skrevet 18. januar 2015 Tja, utifra det lille av inforamsjon du gir oss, så kan jeg fortelle deg at bilen ikke er strøken, rust i hjulbuer bak, da er den ikke strøken. Du sier ingeting om motor osv, ei heller om denne har t-tak eller ikke, så det kan selvsagt påvirke prisen. Det ligger en 100 NX på finn til 48.000 inklusiv omreg og uten årsavgift, denne har gått halvparten så langt som din og har ikke rust i hjulbuer, men den har en bulk i døren. Din bil er derfor utifra det du forteller verdt mindre enn denne. Det en bil ligger til på finn, anser jeg det som reelt å legge inn inntil ca 10% nedjustering av pris for pruting som da gjør at den på finn bli kanskje nede i 43000. For min del så er t-tak et pluss, og siden du ikke sier noe om det så regner jeg med at din ikke har det, hvem utelater vel positive detaljer på en bil de vil ha pris på?Siden du mener at en bil er strøken selv med rust i hjulbuer så kan vi vel anta at samme standarden gjelder for resten av bilen også.Utifra dette anser jeg derfor at du vil kunne få et sted mellom 25-30.000 for din bil, men da har jeg ikke noe videre greie på hvordan markedet er for en slik bil så det kan selvsagt slå noe opp eller ned i forhold til dette.Om du derimot kommer med flere opplysninger om f.eks servicehistorik, utstyr, motorvariant, og får opp noen bilder i tillegg så vil det være lettere å si noe mer om hva du kan forvente deg å få.Men om markedet er dårlig for en slik bil så kan du risikere å sitte med den lenge om du ikke dumper prisen, men dette vet jeg som sagt ikke noe om. Lenke til kommentar
Enlightened Skrevet 18. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2015 Bilen har T-tak, 1600 kubikk, servicehistorikk siden den var ny(sist full service i 2012) og har ingen kjente feil eller mangler utenom rust i bakre hjulbuer som nevnt. Jeg ba om hva dere tror jeg kunne få for den, ikke kommentarer som hva jeg presterte å si og ikke. Jeg sa bilen var strøken, fulgt av og tydelig poengtere at det var utenom rusten i hjulbuer. Men allikevel skal noen gidde å bruke tid på å kritisere hvordan jeg ordla meg, fremfor å faktisk be om manglende info jeg kan ha glemt å gi. De av dere som kun skal drive med slik kan la være å svare. Lenke til kommentar
Exiter Skrevet 18. januar 2015 Del Skrevet 18. januar 2015 (endret) Det er ikke for å være spydig at folk kommenterer dette. Slik du ordlegger deg om rusten så høres det ut som du ser på det som en bagatell, men det er det ikke. Litt rust blir fort til mye, og dette ødelegger for argumentet ditt om at bilen er sjelden og pen. Sikter du altfor høyt med prisantydning i annonsen, så vil ingen bite på. Endret 18. januar 2015 av Exiter Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 18. januar 2015 Del Skrevet 18. januar 2015 (endret) Den har da ikke full servicehistorikk hvis det ikke står noe etter 2012.. Det årlige oljeskiftet skrives da også inn i serviceheftet. Med tanke på rust i hjulbuer er det vanskelig å si noe siden vi ikke vet hvor mye det er.. Din beskrivelse av bilen virker ikke særlig edruelig, den er definitivt ikke strøken med rust i hjulbuer. 10-15k bør det vel være mulig å få for den. Selv ville jeg ikke gitt mer enn 5. Endret 18. januar 2015 av Snylter Lenke til kommentar
Inz4ne Skrevet 18. januar 2015 Del Skrevet 18. januar 2015 Om du anså midt innlegg som spydig beklager jeg det, ser og at jeg har misforstått ditt første innlegg, jeg tolket det som strøken selv med rust i hjulbuene ikke som strøken foruten rust i hjulbuene.Utifra det andre du informere videre om så vil jeg si at det avhenger av hvor mye rust det er i hjulbuene, men om det bare er litt overflaterust så ville jeg nok prøvd meg på 30.000 for den isåfall. Lenke til kommentar
Enlightened Skrevet 19. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2015 Om du anså midt innlegg som spydig beklager jeg det, ser og at jeg har misforstått ditt første innlegg, jeg tolket det som strøken selv med rust i hjulbuene ikke som strøken foruten rust i hjulbuene. Utifra det andre du informere videre om så vil jeg si at det avhenger av hvor mye rust det er i hjulbuene, men om det bare er litt overflaterust så ville jeg nok prøvd meg på 30.000 for den isåfall. Takk, nå forstår vi hverandre Er jo en spesiell bil, så jeg er litt i krig med meg selv om jeg skal selge eller ikke, men om jeg kan få en slant for den, så må jeg vurdere det Lenke til kommentar
Enlightened Skrevet 19. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2015 Den har da ikke full servicehistorikk hvis det ikke står noe etter 2012.. Det årlige oljeskiftet skrives da også inn i serviceheftet. Med tanke på rust i hjulbuer er det vanskelig å si noe siden vi ikke vet hvor mye det er.. Din beskrivelse av bilen virker ikke særlig edruelig, den er definitivt ikke strøken med rust i hjulbuer. 10-15k bør det vel være mulig å få for den. Selv ville jeg ikke gitt mer enn 5. Det virker for meg som om du kun er ute etter å finne ting å ta meg på, ikke hjelpe meg å fastslå en mulig salgspris. Jeg forteller det jeg vet om bilen, og det er rust i nedre del av bakre hjulbuer, altså den har ikke kontakt med noe viktige deler av karosseri. Enten kan du hjelpe meg, eller la være å komme med disse "du er ikke edruelig" kommentarene dine. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 19. januar 2015 Del Skrevet 19. januar 2015 Det virker for meg som om du kun er ute etter å finne ting å ta meg på, ikke hjelpe meg å fastslå en mulig salgspris. Jeg forteller det jeg vet om bilen, og det er rust i nedre del av bakre hjulbuer, altså den har ikke kontakt med noe viktige deler av karosseri. Enten kan du hjelpe meg, eller la være å komme med disse "du er ikke edruelig" kommentarene dine. Det virker for meg som om du er ute etter å kunne sable ned alle som ikke er enige med den virkeligheten du ser for deg.. Rust i hjulbuer koster mye å fikse, selv om det er "bare litt", regn gjerne 5-10k pr. side, så kan du trekke dette fra en fornuftig salgssumm.. Når du så vet at en tilsvarende bil er lagt ut av forhandler for 48k, og trolig går for rundt 40 kan du jo tenke deg selv.. Det vil være langt mer produktivt å komme med en mindre konfronterende tone enn du har gjort i denne tråden. Lenke til kommentar
c7Nn Skrevet 19. januar 2015 Del Skrevet 19. januar 2015 Hvis bilen er godt velholdt og fremstår pen i lakken og interiøret så vil det øke prislappen. Spørsmålet er jo hva du definerer som strøken og meget pen. Her er en bil fra 1996, er vel det nærmeste du kommer strøken når bilen er rundt 20 år gammel og har rullet over 100k: http://www.detailersclub.no/forum/topic/13008-bmw-m3-32-1997-detailed-by-tcs/ Lenke til kommentar
Enlightened Skrevet 20. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2015 Hvis bilen er godt velholdt og fremstår pen i lakken og interiøret så vil det øke prislappen. Spørsmålet er jo hva du definerer som strøken og meget pen. Her er en bil fra 1996, er vel det nærmeste du kommer strøken når bilen er rundt 20 år gammel og har rullet over 100k: http://www.detailersclub.no/forum/topic/13008-bmw-m3-32-1997-detailed-by-tcs/ Den er pen i lakken, og i interiøret. Har ikke renset interiøret though. Utenom overnevnte rust er det ingen kjente feil med bilen teknisk, og ser hel og pen ut. Ut ifra det ønsket jeg å vite en sånn ca pris jeg kan prøve meg på om jeg skal selge Lenke til kommentar
c7Nn Skrevet 20. januar 2015 Del Skrevet 20. januar 2015 Hvordan er det med dekk og felger? Sommer og vinter? Mønsterdybde? Alu eller stålfelger? Lenke til kommentar
Enlightened Skrevet 20. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2015 Hvordan er det med dekk og felger? Sommer og vinter? Mønsterdybde? Alu eller stålfelger?Følger med gode sommer/vinter dekk med mye mønster, 2sett alufelg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå