cordin Skrevet 18. januar 2015 Del Skrevet 18. januar 2015 Hei. Jeg har problemer med min Acer Iconia W510, Atom Z2760, 2GB RAM, 64GB SSD. Den benyttes ikke til noen tunge oppgave og har svært lite lagret på seg, men har i det siste likevel hengt seg opp og gitt beskjed om at det ikke er nok minne. Det holder å ha to programmer åpne på samme tid. Hva kan jeg gjøre for å løse dette? Jeg trives godt med å bruke den til surfing og lesing, men det er svært ødeleggende når den plutselig fryser og alt må startes på nytt. Noen tips? Lenke til kommentar
Kongeskipet Skrevet 18. januar 2015 Del Skrevet 18. januar 2015 Ser ut til at det ikke er mulig å oppgradere RAM. Alså må det løses ved endringer i programvare. Hvilket operativsystem/Windows-verjon har du? Når du nettopp har startet opp maskinen og ikke startet noen programmer enda, hvor mye RAM brukes da? Du finne ut det ved å trykke ctrl+shift+esc og trykke på fanen ytelse. Gjør det samme når du får feilmeldingen og se hvor mye RAM som brukes da. Hvilken nettleser bruker du? Lenke til kommentar
tintin77 Skrevet 18. januar 2015 Del Skrevet 18. januar 2015 I følge Komplett så har denne maskinen Windows 8 32-bit Edition Lenke til kommentar
cordin Skrevet 18. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2015 Ser ut til at det ikke er mulig å oppgradere RAM. Alså må det løses ved endringer i programvare. Hvilket operativsystem/Windows-verjon har du? Når du nettopp har startet opp maskinen og ikke startet noen programmer enda, hvor mye RAM brukes da? Du finne ut det ved å trykke ctrl+shift+esc og trykke på fanen ytelse. Gjør det samme når du får feilmeldingen og se hvor mye RAM som brukes da. Hvilken nettleser bruker du? Jeg benytter Windows 8.1 32-bit. Foretrukket nettleser er egentlig Mozilla og Chrome, men da den hang seg med disse fikk jeg anbefalt å bruke Explorer sin app. Skal sjekke dette med RAM. Hva slags endringer kan jeg gjøre i programvare? Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 18. januar 2015 Del Skrevet 18. januar 2015 (endret) Høres ut som noe er feil en plass. Har samme nettbrett og kjørt mange tunge oppgaver på den uten å få beskjed om for lite minne. Prøv og å start brettet på nytt. Ikke slå av å på, for da går den bare i dvale, men kjør en skikkelig omstart. Endret 18. januar 2015 av Complexity Lenke til kommentar
cordin Skrevet 18. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2015 (endret) Høres ut som noe er feil en plass. Har samme nettbrett og kjørt mange tunge oppgaver på den uten å få beskjed om for lite minne. Prøv og å start brettet på nytt. Ikke slå av å på, for da går den bare i dvale, men kjør en skikkelig omstart. Jeg har valgt 'start på nytt' flere ganger, om det er det du mener? Når kun oppgavebehandling kjører er 45% av minnet i bruk (0.9 GB) Endret 18. januar 2015 av cordin Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå