VanuLegend Skrevet 18. januar 2015 Del Skrevet 18. januar 2015 Er ikke helt sikker hvor jeg skal poste dette. Jeg blir gal, pc'n vibrerer noe helt forferdelig. Hører ikke at det vibrerer men selv om kabinettet står oppå gummi matter beregnet for vaskemaskiner så kjennes vibrasjonene fra pc'n i hele rommet. Har kommet fram til at det enten er prosessor kjøleren (Corsair H110), ellers så er det rett og slett kabinettet. Trenger råd og anbefalinger om andre prosessor kølerer eventuelt kabinetter. 1 Lenke til kommentar
Winnetou2012 Skrevet 18. januar 2015 Del Skrevet 18. januar 2015 Har du sjekket om viftene er i orden? Jeg klarte på knekke et vifteblad da jeg bygde den siste PCen min, vibrerte værre enn noen vaskemaskin. Det kan hende du bare på bytte en vifte, prøv å koble av CPU-kjøleren og se om det vibrerer da. Hvilket kabinett har du? Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 18. januar 2015 Del Skrevet 18. januar 2015 Kan være kabinettdørene eller snurredisken som ikke sitter skikkelig fast. Prøv med gråtape på innsiden slik at du isolerer bort vibrasjonen Lenke til kommentar
Gloria Skrevet 18. januar 2015 Del Skrevet 18. januar 2015 Hadde samme problemet, og kom fram til at det var HDD-en ved at det forsvinner når jeg tar den ut. Hos meg er det mer en dyp lyd som legger seg i veggene. Lenke til kommentar
VanuLegend Skrevet 18. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2015 (endret) Har et cooler master cosmos 2 kabinett, og jeg bytta ut viftene og satt i en annen viftestyring i går. Prøvde da og slå av alle viftene (det hjalp ikke). https://prisguiden.no/liste/127346#pc'n som den er nå. Endret 18. januar 2015 av VanuLegend Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 18. januar 2015 Del Skrevet 18. januar 2015 Napp ut alle vifter utenom prosessorkjøler og alle HDD'er (SSD kan beholdes) og se om det forsvinner da. Hvis så - koble inn 1 og 1 komponent. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå