Niklasp Skrevet 18. januar 2015 Del Skrevet 18. januar 2015 Apple gir deg to uker åpent kjøp på <em>alt</em>.Kjøpt en dårlig iPhone-app? Slik får du pengene tilbake Lenke til kommentar
member-272522 Skrevet 18. januar 2015 Del Skrevet 18. januar 2015 skal du kanselere en kjøpt film burde du lagre den på en hardisk først så du kan ha den til sener bruk eller brenne den ut på dvd Lenke til kommentar
aklla Skrevet 18. januar 2015 Del Skrevet 18. januar 2015 Testa ett in-app kjøp i går, gikk smertefritt og jeg fikk beholde det jeg hadde kjøpt, kjekt i pay-to-win spill der man må kjøpe masse for å ha en sjans til å klare spillet Lenke til kommentar
Nukleosid Skrevet 18. januar 2015 Del Skrevet 18. januar 2015 Fra artikkelen: "Slik får du pengene tilbake (...) Hva gjør du egentlig hvis du kjøper en splitter ny TV i butikken, bare for å oppdage at den ikke vil skru seg på da du kommer hjem? Du returnerer den selvfølgelig." Nja, man har ingen lovfestet rett til heving av defekt produkt. De fleste butikker/forhandlere opererer imidlertid med DOA (Dead on arrival) med ombytte til nytt produkt innen et par uker etter kjøp (men heller ikke dette er lovfestet). Men å heve et kjøp ved første gangs feil på produktet, er det nok mer sjelden at praktiseres. Ved nettkjøp har man imidlertid mulighet til å returnere et defekt produkt, om det var i den stand da man fikk det, men da snakker vi angrerett som er en litt annen greie. Noen butikker har også åpent kjøp, men hvordan dette fungerer i forhold til defekte produkter, vet jeg ikke. Defekt produkt kan ikke sammenlignes med å kjøpe noe som ikke fungerer like bra som forventet. Her blandes reklamasjon med heving av kjøp, DOA, og angrerett av artikkelforfatter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg