agail89 Skrevet 17. januar 2015 Del Skrevet 17. januar 2015 Hei. Har en stasjonær pc jeg har koblet opp mot tv'en min med hdmi kabel. Bilde og lyd via hdmi'en har fungert bare fint. Plutselig en dag gjennkjennte ikke pc'en tv'en lenger. Når jeg går inn på "screen resolution" står det bare "no display detected", i playback devices vises heller ikke tv'en. Jeg får ingen lyd, men klarer å få bilde i 640x480. Før registrerte pc'en at det var en Samsung tv. Har testet med å koble til bærbar pc'en min og da fungerer det fint. Noen som har noen gode løsninger\svar? Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 17. januar 2015 Del Skrevet 17. januar 2015 Prøvd å starte datamaskinen på nytt? Og oppdatert driverne til skjermkortet? Lenke til kommentar
agail89 Skrevet 18. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2015 Prøvd å starte datamaskinen på nytt? Og oppdatert driverne til skjermkortet? Nyeste drivere til skjermkortet er installert. Maskinen er selvfølgelig restartet Lenke til kommentar
Mazeking Skrevet 22. januar 2015 Del Skrevet 22. januar 2015 Prøvd å bytte til en annen hdmi kabel? Har en gammel TV med kun 2 hdmi kontakter. Bytta mye mellom spillemaskiner og PC. Etter ei stund solgte jeg PS3´en og skulle plugge inn PC igjen. Intet signal. Banna og var rimelig pissed! Viste seg rett og slett at HDMI kabel som jeg hadde dytta ut og inn ørtofførti ganger hadden slitt kontakt i den ene enden. Bytta kabel og da funka skiten! Etter å ha kobla den til en mac skjerm og tilbake til hdmi for en stund tilbake fungerte den heller ikke. Måtte da inn med VGA kable rett i tven først for så og endre oppløsning og bytta så til HDMI. Det KAN ha vært slitt kontakt på HDMI kabel da også ;-) Lenke til kommentar
agail89 Skrevet 5. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2015 Prøvd å bytte til en annen hdmi kabel? Har en gammel TV med kun 2 hdmi kontakter. Bytta mye mellom spillemaskiner og PC. Etter ei stund solgte jeg PS3´en og skulle plugge inn PC igjen. Intet signal. Banna og var rimelig pissed! Viste seg rett og slett at HDMI kabel som jeg hadde dytta ut og inn ørtofførti ganger hadden slitt kontakt i den ene enden. Bytta kabel og da funka skiten! Etter å ha kobla den til en mac skjerm og tilbake til hdmi for en stund tilbake fungerte den heller ikke. Måtte da inn med VGA kable rett i tven først for så og endre oppløsning og bytta så til HDMI. Det KAN ha vært slitt kontakt på HDMI kabel da også ;-) Har testet bærbaren min med samme hdmi kabel og det fungerer fint. Lenke til kommentar
karbon8 Skrevet 5. februar 2015 Del Skrevet 5. februar 2015 Prøv en annen hdmi kontakt. Lenke til kommentar
agail89 Skrevet 8. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2015 Prøv en annen hdmi kontakt. Har testet med en annen hdmin kabel og i forskjellige hdmi porter på tv'en. Testet også med en hdmi-dvi overgang men ingen fremgang Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå