Jan Høydal Skrevet 17. januar 2015 Del Skrevet 17. januar 2015 Defined Male Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Gjest member-296438 Skrevet 17. januar 2015 Del Skrevet 17. januar 2015 Tøft porterett som minner om bilder av gruverarbeidere. Et hardt røfft utrykk. Harde skygger gjør seg på slike bilder. Du viser igjen at du mestrer lyset:-) Knallbra! Lenke til kommentar
Jan Høydal Skrevet 17. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2015 Takker Pentaxen - det varmer alltid med slike kommentarer fra deg Ungene har lagt seg, og jeg har her lekt meg litt med litt nye uprøvde teknikker i PS over et glass raudvin mvh Jan Lenke til kommentar
Gjest member-296438 Skrevet 17. januar 2015 Del Skrevet 17. januar 2015 Takker Pentaxen - det varmer alltid med slike kommentarer fra deg Ungene har lagt seg, og jeg har her lekt meg litt med litt nye uprøvde teknikker i PS over et glass raudvin mvh Jan Raudvinen gjør alltid susen:-) Flott hjelpemiddel som jeg også bruker en gang iblant...... God helg forresten! Lenke til kommentar
Jan Høydal Skrevet 17. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2015 Takker Pentaxen - det varmer alltid med slike kommentarer fra deg Ungene har lagt seg, og jeg har her lekt meg litt med litt nye uprøvde teknikker i PS over et glass raudvin mvh Jan Raudvinen gjør alltid susen:-) Flott hjelpemiddel som jeg også bruker en gang iblant...... God helg forresten! He He, ja man må jo kose seg med oppgaven God helg i like måte mvh jan Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 18. januar 2015 Del Skrevet 18. januar 2015 Klart og markert uttrykk, både i person og bildet som helhet. Fantastisk flott kontakt i begge øynene. Her har du nok jobbet litt for å få den rette lys- og skyggevirkning. Vennlig hilsen Ragnar Lenke til kommentar
Roar Kneppen Skrevet 18. januar 2015 Del Skrevet 18. januar 2015 Gjenkjennende modell. Igjen halve ansiktet i skygge hvilket jeg har sagt tidligere er også hva jeg er ute etter hvis jeg en sjelden gang tar portretter som mer eller mindre snapshot da portrett ikke er min greie. Absolutt fint resultat her. Tenker også et kutt midt på panna for et kanskje enda mer spennende og intim "look". Men det vil kanskje kreve et par cm. kutt i venstresiden når jeg tenker format. Roar Lenke til kommentar
Jan Høydal Skrevet 18. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2015 Klart og markert uttrykk, både i person og bildet som helhet. Fantastisk flott kontakt i begge øynene. Her har du nok jobbet litt for å få den rette lys- og skyggevirkning. Vennlig hilsen Ragnar Jo da, litt jobb er det jo. Men jeg bruker et veldig enkelt lysoppsett med kun en blits i en softbox med grid - det gir en utrolig skyggeeffekt Ofte er det enkle det beste. Takker for tilbakemeldingen Ragnar. mvh Jan Lenke til kommentar
Jan Høydal Skrevet 18. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2015 Gjenkjennende modell. Igjen halve ansiktet i skygge hvilket jeg har sagt tidligere er også hva jeg er ute etter hvis jeg en sjelden gang tar portretter som mer eller mindre snapshot da portrett ikke er min greie. Absolutt fint resultat her. Tenker også et kutt midt på panna for et kanskje enda mer spennende og intim "look". Men det vil kanskje kreve et par cm. kutt i venstresiden når jeg tenker format. Roar Ja, det er Nikolai som er modellen. En modell Cato Osaland også bruker. Han er super å jobbe med. Var inne på det med å kutte mer i toppen. Men liker vedlig godt strukturen og linjene i håret. Får litt sånn James Dean assosiasjoner. Takker for tilbakemelding Roar - alltid hyggelig å høre fra deg mvh Jan Lenke til kommentar
Ovidia2 Skrevet 18. januar 2015 Del Skrevet 18. januar 2015 Veldig flott Jan som jeg har sagt tidligere på facebook!! Hilsen Tove Lenke til kommentar
Jan Høydal Skrevet 18. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2015 Veldig flott Jan som jeg har sagt tidligere på facebook!! Hilsen Tove Ja, fikk med meg den Takker og bukker Tove! mvh Jan Lenke til kommentar
Kristoffer Møllevik Skrevet 19. januar 2015 Del Skrevet 19. januar 2015 Dagens bilde: Et veldig flott portrett der de mørke skyggene gir bildet et dramatisk uttrykk og en fin dynamikk. Siden modellen er stilt rett mot oss kunne bildet fort blitt høyretungt av at venstre ansiktsside er så mørkt, men bruken av negativt rom i bildets venstre side motvirker dette. Det litt metalliske uttrykket får oss til å tenke på de gamle Daguerreotypiene. Vi oppnår god kontakt med modellen. Blikket er hardt og står i stil til bildets øvrige uttrykk. Skinnjakken og hårsveisen sender tankene til James Dean og filmplakaten til Rebel Without a Cause. Forbedringsforslag: Når vi åpner bildet i full oppløsning er skarphetsnivået litt vel hardt, i alle fall for skjerm. Er dette gjort med et spesielt format i tankene? Lenke til kommentar
Gjest member-296438 Skrevet 19. januar 2015 Del Skrevet 19. januar 2015 Gratulerer med Dagens Bilde og Dagen:-) Lenke til kommentar
Jan Høydal Skrevet 19. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2015 Dagens bilde: Et veldig flott portrett der de mørke skyggene gir bildet et dramatisk uttrykk og en fin dynamikk. Siden modellen er stilt rett mot oss kunne bildet fort blitt høyretungt av at venstre ansiktsside er så mørkt, men bruken av negativt rom i bildets venstre side motvirker dette. Det litt metalliske uttrykket får oss til å tenke på de gamle Daguerreotypiene. Vi oppnår god kontakt med modellen. Blikket er hardt og står i stil til bildets øvrige uttrykk. Skinnjakken og hårsveisen sender tankene til James Dean og filmplakaten til Rebel Without a Cause. Forbedringsforslag: Når vi åpner bildet i full oppløsning er skarphetsnivået litt vel hardt, i alle fall for skjerm. Er dette gjort med et spesielt format i tankene? Takker så mye for valget av dagens bilde på bursdagen min - en skikkelig overraskelse Ja, du har rett i at det i utgangspunktet ikke er laget for skjerm - artig at du peker på det. Det er egentlig laget for print på et baryttpapir av fransk fabrikat som gjør seg veldig godt sammen med et hardt skarphetsnivå - vel og merke hvis man ønsker å fremheve de harde små mikrodetaljene og en får en "pop out" effekt fra veggen det henger på. Gjorde et forsøk med et selvportrett for litt siden (profilbildet) som ren øvelse før dette bildet på samme papir - det ble nesten provoserende skarpt - enten så liker man det eller ikke. Men det med papiret det skal printes på er iallefall viktig å ha i bakhodet under redigering. mvh Jan Lenke til kommentar
Jan Høydal Skrevet 19. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2015 Gratulerer med Dagens Bilde og Dagen:-) Takker igjen Pentaxen - artig at det traff på bursdagen mvh Jan Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 19. januar 2015 Del Skrevet 19. januar 2015 Gratulerer med dagens bilde !!! Ragnar Lenke til kommentar
Jan Høydal Skrevet 19. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2015 Gratulerer med dagens bilde !!! Ragnar Takker Ragnar - alltid litt stas med slikt - må innrømme det mvh Jan Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 19. januar 2015 Del Skrevet 19. januar 2015 Gratulerer med dagens bilde !!! Ragnar Takker Ragnar - alltid litt stas med slikt - må innrømme det mvh Jan Er litt misunnelig, men det får ikke hjelpe. Skj Lenke til kommentar
Ovidia2 Skrevet 19. januar 2015 Del Skrevet 19. januar 2015 Gratulerer med dagens bilde Jan !Velfortjent! Hilsen Tove Lenke til kommentar
Jan Høydal Skrevet 19. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2015 Gratulerer med dagens bilde Jan !Velfortjent! Hilsen Tove Tusen takk Tove mvh Jan Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg