Gå til innhold

Beyerdynamic DT 770 Pro


Runcie

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jepp.

 

Har tenkt noen uker på at det er på tide å kjøpe seg et bra par hørelurer. Disse dukker hele tiden opp som anbefalte i alle mulige diskusjonsforum, så... hvorfor ikke.

 

Får vurdere å kjøpe litt ekstra kraft etter neste lønning.

 

Men har den ikke avtagbar kabel? Ser litt forskjellige beskrivelser av akkurat det. En 3 meter lang kabel er ok i stua, men ikke vandrende langs veien.

Endret av Runcie
Lenke til kommentar

Jepp.

 

Har tenkt noen uker på at det er på tide å kjøpe seg et bra par hørelurer. Disse dukker hele tiden opp som anbefalte i alle mulige diskusjonsforum, så... hvorfor ikke.

 

Får vurdere å kjøpe litt ekstra kraft etter neste lønning.

 

Men har den ikke avtagbar kabel? Ser litt forskjellige beskrivelser av akkurat det. En 3 meter lang kabel er ok i stua, men ikke vandrende langs veien.

 

Det finnes strips...

Lenke til kommentar

 

så høyt volum som du ønsker, pga 80ohm.

Det er nok ikke det eneste kriteriet på hvor lettdrevne de er.

 

Det er ikke noe problem med en kabelbunt i lommen? Du har vel ikke så små lommer? Eventuelt så kan du forkorte den.

Så veldig lettdrevne er de ikke. Integrert lydkort i pcen min klarer ikke høyt nok volum i mine, så det er ikke sikkert tlf hans vil klare det.
Lenke til kommentar

Hmm. Internett forteller at 32 ohmsutgaven har 1,6 m kabel, men med forsterker (etter hvert) er det vel grunn til å tro at 80 ohms vil ha mer snert enn 32?

 

Jeg har både 32 og 80 Ohm. 80ohm er det mere trøkk i. Altså mere bass. Derfor liker jeg å bruke de til musikk jeg hører på.

Lenke til kommentar

Jeg ville valgt noe annet om du skal bruke dem mobilt, ikke bare fordi en mobiltelefon gjerne blir noe svak, men fordi hodetelefonene rett og slett er i største laget for portabelt bruk. Den 3 meter lange (ikke avtakbare) kabelen er også ganske tykk og vil etter min mening være veldig upraktisk å gå rundt med i lommen.

 

Det finnes nå en rekke heldekkende hodetelefoner med lav impedans, høy følsomhet som et mindre ytre som spiller vel så bra som DT770. Du må riktig nok litt opp i pris, og gjerne ofre litt på komforten.

Lenke til kommentar

Jeg ville valgt noe annet om du skal bruke dem mobilt, ikke bare fordi en mobiltelefon gjerne blir noe svak, men fordi hodetelefonene rett og slett er i største laget for portabelt bruk. Den 3 meter lange (ikke avtakbare) kabelen er også ganske tykk og vil etter min mening være veldig upraktisk å gå rundt med i lommen.

 

Det finnes nå en rekke heldekkende hodetelefoner med lav impedans, høy følsomhet som et mindre ytre som spiller vel så bra som DT770. Du må riktig nok litt opp i pris, og gjerne ofre litt på komforten.

Nja. Hvilke anbefaler du da?

 

Jeg tror nok at bruken blir 70% hjemme, kanskje...

Lenke til kommentar
Nja. Hvilke anbefaler du da?

Om du vil ha portable hodetelefoner med heldekkende klokker er disse absolutt verdt en titt:

Sennheiser Momentum

Sony MDR 1R

NAD VISO HP50

Focal Spirit (både Classic og Professional)

V-MODA Crossfade M-100

 

Til hjemmebruk vil imidlertid DT770 gi veldig mye for pengene. Det samme med Audio Technica ATH-M50x.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...