ExtremeGo Skrevet 17. januar 2015 Del Skrevet 17. januar 2015 Hei ! Jeg har to pcer , den ene pcen er hk ødelagt (har testet og sjekket ) på den er prosessoren amd phenom II hdt90zfbk6dgr sammen med gigabyte Radeon HD 6770. På den andre pcen er prosessoren intel i5 750 fra 2009 og HD Radeon 4890. Har bestemt meg for å bruke amd pga den virker litt bedre. Siden det gamle hk er ødelagt trenger jeg et nytt , helst under 1000 kr og må ha støtte for 1 pci (skal kjøre nettverkskort pga trådløst ) Ser at det er am3 socket ,er det det samme som am3+? Lenke til kommentar
ExtremeGo Skrevet 17. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2015 https://www.komplett.no/gigabyte-ga-970a-ds3p-socket-am3/805456 Sett litt på denne , det hk som er ødelagt var gigabyte ultra durable 3. Lenke til kommentar
Sirheadly Skrevet 17. januar 2015 Del Skrevet 17. januar 2015 AM3 socket er ikke det samme som AM3+. AM3+ har en ekstra pinne kontra AM3, men skal vist gå fint og bruke en cpu på AM3 på AM3+ hovedkort. I alle fall etter dette som jeg fant: Socket AM3 was launched on February 9, 2009 as the successor to Socket AM2+. As you know Socket AM3 added support for DDR3 SDRAM and those processors will not work in older sockets. The newer Socket AM3+ or AM3b design that came out in October 2011 is a modification of the AM3 Socket to run Bulldozer processors. It still retains compatibility with AM3 processors.The AM3+ Socket specification contain has 942-pins, which is an increase of one over the AM3 Socket's 941-pin. They unblocked one of the blocked off pins on the AM3 socket design, so that is how it works.You can put an AM3 processor in an AM3+ socket, but not the other way around. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå