Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

får anfall av merkelige følelser i kroppen

AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det kommer vel litt an på hvor gammel man er, hvordan man skal tolke disse symtomene. Hvis man har levd noen år så bør man vel være spesielt oppmerksom på "nummenhet" eller mangel på "kraft" i armer eller bein. Hvis man er en tenåring så er vel ikke dette så mye å passe på.

Lenke til kommentar

Jeg personlig ville tatt dette opp med en lege hvis jeg var deg, slik at man kan få en full undersøkelse i tilfelle det skulle vært noe alvorlig...

Hvordan vil du si disse anfallene er, hvordan vil du beskrive dem detaljert?

Får du i deg nok næring om dagen?

Blir du medisinert for noe, eventuelt hva og hvilke type medisiner inntar du?

Har du en stabil døgnrytme?

osv.

Det blir litt vanskelig å svare på et slikt spørsmål med så lite informasjon etter min mening.. :)

Lenke til kommentar

Hvordan vil du si disse anfallene er,

Det er rare halvlammelser i arm ben og hodet.

Jeg får også merkelige opplevelser som rare drømmer om at jeg har kramper i en fot.

hvordan vil du beskrive dem detaljert?

Jeg blir redd av dem. De prikker i armen og benet og fjessiden. Venstre side av kroppen på alt.

Får du i deg nok næring om dagen?

Jeg får i meg noķ næring.

Blir du medisinert for noe, eventuelt hva og hvilke type medisiner inntar du?

Jeg tar zoloft 100 mg mot angst og abilify 10 mg mot uro.

Har du en stabil døgnrytme?

Ja. Jeg sover veldig lenge om natta. Opptil 13 timer med mer.

Anonymous poster hash: 58636...fcc

Lenke til kommentar

Dette kan jo kanskje være symptomer på forvarsel til blopropp i hjernen. Den kanskje viktigste opplysning i den sammenheng vil jo være alder. Hvis man er "litt voksen" da er symptomene mer alarmerende enn hvis man er en tenåring. (Dette er jo en sykdom som stort sett ikke rammer unge mennesker.)

Hvis prikking er det samme som "nummenhet" og man har "halvlammelser" i den ene halvparten av kroppen og man er "voksen" så bør oppsøke lege eller legevakt snarest mulig og opplyse at man har symptomer på noe som kan ligne på forvarsel til en blodpropp i hjernen.

På den annen side, det behøver ikke å være slik, hvis man tar medisiner mot angst og slik, så kan det vel også "bare" dreie seg om "opplevelser og symptomer" som har en psykisk årsak.

Ved eventuelt forvarsel til blodpropp i hjernen, så vil man behandle med blodfortynnende midler, som forhåpentligvis vil forebygge at dette skjer.

Interessant om det legges beskjed her litt senere om hva konklusjonen ble.

Endret av arne22
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...