Gå til innhold

....

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei.

Jeg skal ut i lære som bussjåfør. Det er til neste år. Nå går jeg på transport og logistikk. Jeg har læreplass og ønsker jo og beholde den og begynne å kjøre til neste år.

Jeg ønsker samtidig å ta påbygg slik at jeg kan få generell studiekompetanse til å utføre drømmen min i de neste årene også.

Har søkt litt rundt på sonans osv. Men det er dyrt. 58900 kr for påbygg. Står ingenting om når på døgnet osv. Jeg må ha det samtidig som jeg går lærling som bussjåfør. Altså at jeg får satt opp slik at det passer.

Har dere tips angående dette ? (har brukt om min rett for skole) Har allerede fått 1 år utvidelse. Dessuten kan jeg ikke gå VG3 påbygg ettersom jeg skal ut i lære.

Hei,

Jeg kjenner flere som tok påbygg hos privatist som lærling :) Jeg har dog ingen tips, men det var visst ikke noe problem :)

Lenke til kommentar

Anbefaler sterkt å prøve å få læreplass i Forsvaret. De tilbyr læreplasser innen transport og logistikk, men det er veldig stor konkurranse her, så med mindre du har gjort en veldig god jobb i høst blir dette vanskelig. De tilbyr å ta generell studiekompetanse gratis over 2 år læretid, i tillegg til at du kan få opptil 20 000kr hvert halvår til annen utdannelse.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Jeg tar selv privatistkurs ved Akademiet vgs. Sonans tilbyr også. Bare å kontakte skolene og forhøre seg, selv var jeg på kartleggingsmøte med rektoren på Akademiet som var veldig behjelpelig og svarte på en rekke spørsmål.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...