AnonymDiskusjon Skrevet 17. januar 2015 Del Skrevet 17. januar 2015 Hva tenker dere om eks-kjærester som har god kontakt? Altså, ikke fordi dem har barn sammen, men fordi dem er gode venner. Finner på ting sammen, besøker hverandre, sender meldinger, ringer jevnlig etc. Og hva skjer når den ene får seg kjæreste.. Er dette da noe den nye kjæresten bare må akseptere, eller blir det opp til han/henne om h*n er OK med denne kontakten eller ikke? Anonymous poster hash: a67d0...e6a Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 17. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2015 Jeg hadde kontakt med en jeg datet et par ganger. Vi var aldri sammen, men valgte å heller fortsette som venner. Da jeg fikk meg kjæreste så var han ikke særlig happy over dette.. Anonymous poster hash: 40058...6a9 Lenke til kommentar
fotonisse Skrevet 17. januar 2015 Del Skrevet 17. januar 2015 Om dere klarer å ha et fornuftig vennskap når evt. en av dere får en ny kjæreste, så kan jo det kanskje gå bra, men om det er å anbefale er jo en helt annen sak...... Personen som evt. vil ha mest mot dette vennskapet vil jo være den nye kjæresten til en av dere, så det vennskapet må jo vurderes opp mot hva denne personen føler om det. Det kan virkelig bli et "sårt punkt", for den nye kjæresten vet jo da at dere har hatt en historie sammen tidligere, og klarer jo aldri å vite sannheten om hvor ferdige dere er som "kjærester". Det er veldig forskjellig for hvordan personer klarer å håndtere dette, så et fasitsvar går det ikke an å komme med. Det kan oppstå situasjoner som ikke er enkle å takle, slik som f.eks sjalusi, og et sjalusi drama er vel noe av det som "dreper" flest forhold. Et "godt" eksempel på hvor ille det kan gå er vel dette her, https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1641060 Dette er nok mer unntaket enn standaren, men det gir en jo likevel noe å tenke på om det er verdt det...... Lenke til kommentar
Drømmeren Skrevet 18. januar 2015 Del Skrevet 18. januar 2015 Synes det høres litt merkelig ut. Creds til dem som får det til, men selv klarer jeg ikke å ha en normal samtale med eksen alene, blir bare kleint.Hadde ikke likt om han jeg holder på med nå hadde hatt mye kontakt med eksen sin... men det er vel opp til hver enkelt. Lenke til kommentar
Han Far Skrevet 18. januar 2015 Del Skrevet 18. januar 2015 Det er helt legitimt å ikke like at kjæresten er kompis med eksen. Noen synes det er greit, andre ikke. Dere må rett og slett finne ut av det selv. 5 Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 18. januar 2015 Del Skrevet 18. januar 2015 Det er helt legitimt å ikke like at kjæresten er kompis med eksen. Noen synes det er greit, andre ikke. Dere må rett og slett finne ut av det selv. eneste riktige svaret som eksisterer. Lenke til kommentar
Mr.Duklain Skrevet 18. januar 2015 Del Skrevet 18. januar 2015 Jeg hadde kontakt med en jeg datet et par ganger. Vi var aldri sammen, men valgte å heller fortsette som venner. Da jeg fikk meg kjæreste så var han ikke særlig happy over dette.. Anonymous poster hash: 40058...6a9 Skjedde det samme med meg for noen år siden, men da sa jeg klart ifra at vi var bare venner og ingenting mer. Hun godtok det og alt var bra. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 18. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2015 Skjønner at det er veldig individuelt, men er det GREIT at den nye kjæresten setter ned foten hvis hun ikke føler seg komfortabel med det - eller er dette noe hun "burde" akseptere? Her snakker jeg om eks-kjærester som har vært sammen i flere år.. Ikke to som datet noen uker, men som endte opp som venner istedet. Har også en teori om at den ene ofte ikke er like ferdig som den andre når ekser fortsetter å ha kontakt, og det viser jo også denne tråden som fotonisse la til.. Ts Anonymous poster hash: a67d0...e6a Lenke til kommentar
Rigmor Ortiz Skrevet 18. januar 2015 Del Skrevet 18. januar 2015 Skjedde det samme med meg for noen år siden, men da sa jeg klart ifra at vi var bare venner og ingenting mer. Hun godtok det og alt var bra. Som du vet om ja. Lenke til kommentar
Han Far Skrevet 18. januar 2015 Del Skrevet 18. januar 2015 Skjønner at det er veldig individuelt, men er det GREIT at den nye kjæresten setter ned foten hvis hun ikke føler seg komfortabel med det - eller er dette noe hun "burde" akseptere? Altså, det finnes fullstendig emosjonelt veljusterte mennesker der ute som ville satt ned foten, og like veljusterte som ville akseptert det. Det handler KUN om hvor mye det betyr for hver av dere, og det finnes ingen fasitsvar. Det eneste generelle jeg kan si er at hvis en av dere vil mistrives i forholdet på grunn av det ene eller andre valget, så burde kanskje den personen få gehør for sitt syn. 1 Lenke til kommentar
James Bond Skrevet 18. januar 2015 Del Skrevet 18. januar 2015 Det er vel bare spørsmål om tid når den ene personen som er i forhold havner i en krangel og løper gråtende til "eksen" som da skal "åå ja jeg skal trøste deg jeg :D" Og så blir det sexing og ut-og-inn kjøring 1 Lenke til kommentar
MissJuly Skrevet 18. januar 2015 Del Skrevet 18. januar 2015 Hva tenker dere om eks-kjærester som har god kontakt? Altså, ikke fordi dem har barn sammen, men fordi dem er gode venner. Finner på ting sammen, besøker hverandre, sender meldinger, ringer jevnlig etc. Og hva skjer når den ene får seg kjæreste.. Er dette da noe den nye kjæresten bare må akseptere, eller blir det opp til han/henne om h*n er OK med denne kontakten eller ikke? Anonymous poster hash: a67d0...e6a Om jeg skulle opprettholdt vennskapet med min eks i det nivået du beksriver tror jeg det ville plaget min kjæreste og det ønsker jeg overhodet ikke, personlig mener jeg at om man virkelig elsker noen så kommer de først uansett hvilke venner man har, jeg hadde kuttet ut alle som en dersom min kjæreste med god grunn følte seg utrygg pga. et så aktivt vennskap. Dessuten er en eks en eks, jeg tror ikke at spenninger og gode romantiske minner bare forsvinner. Det må imidlertid være utrolig kjedelig for noen å være den kjipe kjæresten som fremstår som sjalu og ber noen avslutte et vennskap, var det meg ville jeg holdt et våkent øye og ventet på en grunn til å ta det opp. Lenke til kommentar
Mr.Duklain Skrevet 19. januar 2015 Del Skrevet 19. januar 2015 Skjedde det samme med meg for noen år siden, men da sa jeg klart ifra at vi var bare venner og ingenting mer. Hun godtok det og alt var bra. Som du vet om ja. Ja faktisk godtok hun det, er ikke av den sjalu typen, så hun kunne være med så mange gutter hun ville. (ikke slik griser). Det funket for hos begge veldig bra . Det viktigste i et forhold er kommunikasjon og tillit uten det vil det ikke funke. Lenke til kommentar
Pjuuok Skrevet 19. januar 2015 Del Skrevet 19. januar 2015 (endret) Jeg hadde kontakt med en jeg datet et par ganger. Vi var aldri sammen, men valgte å heller fortsette som venner. Da jeg fikk meg kjæreste så var han ikke særlig happy over dette.. Anonymous poster hash: 40058...6a9 Han var vel en av tøflene som levde i håpet Det er vel bare spørsmål om tid når den ene personen som er i forhold havner i en krangel og løper gråtende til "eksen" som da skal "åå ja jeg skal trøste deg jeg :D" Og så blir det sexing og ut-og-inn kjøring Dette er utrolig vanlig Hva tenker dere om eks-kjærester som har god kontakt? Altså, ikke fordi dem har barn sammen, men fordi dem er gode venner. Finner på ting sammen, besøker hverandre, sender meldinger, ringer jevnlig etc. Og hva skjer når den ene får seg kjæreste.. Er dette da noe den nye kjæresten bare må akseptere, eller blir det opp til han/henne om h*n er OK med denne kontakten eller ikke? Anonymous poster hash: a67d0...e6a Er ingen grunn til å ha noe kontakt med eks om det ikke er sex Edit: trippelpost Endret 5. februar 2015 av Tvillingsjel Lenke til kommentar
James Bond Skrevet 19. januar 2015 Del Skrevet 19. januar 2015 Det er vel bare spørsmål om tid når den ene personen som er i forhold havner i en krangel og løper gråtende til "eksen" som da skal "åå ja jeg skal trøste deg jeg :D" Og så blir det sexing og ut-og-inn kjøring Dette er utrolig vanlig Tviler ikke egentlig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå