flamethower1234 Skrevet 17. januar 2015 Del Skrevet 17. januar 2015 (endret) Hei I det siste har nettet vårt blitt utrolig treigt. Operatøren vår er GET. Vi bruker en NETGEAR ruter, og det funker heller ikke å restarte nettet. Noen innspill til hvordan vi kan få raskt og bra nett? På forhånd takk! Endret 17. januar 2015 av flamethower1234 Lenke til kommentar
Thsan Skrevet 17. januar 2015 Del Skrevet 17. januar 2015 Trenger litt mer info, er det trådløst eller kablet nettverk ? Hva skal dere egentlig ha fra leverandør ? Har dere kjørt noen hastighets tester enten speedtest eller nettfart.no og hva er resultatet? Lenke til kommentar
flamethower1234 Skrevet 17. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2015 Det er trådløst, og slik ble speedtesten http://www.speedtest.net/my-result/4067566485 Hva vi skal ha? Hva mener du? Lenke til kommentar
mrdalesen Skrevet 17. januar 2015 Del Skrevet 17. januar 2015 Det er trådløst, og slik ble speedtesten http://www.speedtest.net/my-result/4067566485 Hva vi skal ha? Hva mener du? hva slags hastigheter skal dere ha? eier dere et nett som skal ha 25mb i nedlastningshastighet og 25mb i opplasntning? eller skal dere egentlig ha mer? Dette kan du mest sannsynlig finne på en regning fra leverandøren Lenke til kommentar
flamethower1234 Skrevet 17. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2015 (endret) Eh... Jeg tror jeg har misforstått litt. Det er ikke nettet som er treigt, men nettkontakten som forsvinner .. Endret 17. januar 2015 av flamethower1234 Lenke til kommentar
Thsan Skrevet 17. januar 2015 Del Skrevet 17. januar 2015 (endret) Så du mister den trådløse tilkobling midlertidig, også kommer den tilbake? Eller er du hele tiden tilkoblet trådløst nett men kommer ikke ut på nettet? Hvis dere mister den trådløse tilkobling så ville jeg oppgradert firmware på ruteren, lastet ned wifi analyzer på en smart telefon å sjekke hvilke radiokanaler som er i bruk. Etter at du har brukt wifi analyzer så logger du inn på ruteren å låser den til en radiokanal som er lite brukt Endret 17. januar 2015 av ShadowWalker Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 17. januar 2015 Del Skrevet 17. januar 2015 (endret) Dersom det hjelper å slå av og på router, er det nok den som er problemet. Du kan prøve en reset ved å holde inne knappen inne i knappenålshullet bakpå, skal stå reset der, mens routeren er på til lysene reagerer. Endret 17. januar 2015 av Chris93 Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 17. januar 2015 Del Skrevet 17. januar 2015 Får du hastigheten du skal ha koblet kablet til ruter eller rett i modem? Hvis problemet kun er trådløst, så kan problemet være ruteren eller kanskje det er nabonettverk som forstyrrer? Sjekk evnt. nabonettverk med f.eks. WiFi Analyzer eller inSSIDer og skift til en mindre trafikert kanal. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå