Gå til innhold

Downclocking problem (970sli)

Peacerich

Anbefalte innlegg

Hei, kjøpte meg ny pc for en uke siden, fant ut i Evga Precision at ett av skjerkortene ligger på 135mhz og det andre ligger på 9xxmhz idle (45C vs 60C) minste korte uten RPM og det andre på 300-400RPM.

Er dette et problem eller ikke?

Har sjekket at strømstyringsmodus er satt på adaptiv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjør 3D Mark Extreme og logg frekvens/load/temps på begge kortene, sjekk om du har noe throttle.

Jeg hadde det på ett av mine 780, viste seg at BIOS'n krangla litt (altså GPU BIOS - nvflash). Etter en flash var alt OK. Sier ikke at du må flashe BIOS, men sjekk om du throttler noe under full GPU stress.

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

Hmm .. Er ikke resultatet lavt?

Søk

Men: Det jeg mente var at du må logge Core Clock / load på GPUene mens du kjører Extreme (ikke vanlig 3D Mark fordi denne belaster ikke systemet like mye - du må ha 3D Mark Firestrike Extreme). Og så må du altså logge mens denne ruller. Det er denne loggen som sier noe om skjermkortene yter max hele tiden. Du skriver jo hva mhz kortene ligger på i post#1 så da trodde jeg du var kjent med dette. Eller så du bare på en random øyeblikksverdi? Dette er ikke så spennende. Du må logge over tid mens du belaster. Jeg bruker AIDA64 til slikt. Både AIDA64 og 3D Mark Advanced Edt. koster penger mener jeg ... Kanskje du finner gratise alternativer.

Og hvorfor har du bare 2 sticks med RAM btw?

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

Hmm .. Er ikke resultatet lavt?

Søk

Men: Det jeg mente var at du må logge Core Clock / load på GPUene mens du kjører Extreme (ikke vanlig 3D Mark fordi denne belaster ikke systemet like mye - du må ha 3D Mark Firestrike Extreme). Og så må du altså logge mens denne ruller. Det er denne loggen som sier noe om skjermkortene yter max hele tiden. Du skriver jo hva mhz kortene ligger på i post#1 så da trodde jeg du var kjent med dette. Eller så du bare på en random øyeblikksverdi? Dette er ikke så spennende. Du må logge over tid mens du belaster. Jeg bruker AIDA64 til slikt. Både AIDA64 og 3D Mark Advanced Edt. koster penger mener jeg ... Kanskje du finner gratise alternativer.

Og hvorfor har du bare 2 sticks med RAM btw?

Har tenkt å bestille 2 sticks til. jaja får bare prøve meg fram i guess, har ikke lyst å bruke penger på disse programmene.

edit: når du sier "logge" mener du at jeg sitter manuelt å ser på et annet program eller?

Sorry for idiotiske spørsmål.

Endret av Peacerich
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...