JohndoeMAKT Skrevet 2. november 2003 Del Skrevet 2. november 2003 Jeg så akkurat at microplex har fått inn Hydor L20 pumpe, og det gjorde at jeg snudde litt på eCube'en og så at det er ganske mye ledig plass der. Hovedkortet ligger flatt i bunnen, og det er nesten 15cm fri plass opp til taket langs hele bunnen utenom der skjermkortet og rammen er. Harddisken skal jeg henge i strikker fra taket, loddrett på tvers rett over rammen. Radiator skal være i toppen på utsiden av boksen. Jeg kan ikke lage linker/bilder fra microplex fordi siden er nede. Siden jeg skal kjøpe fra microplex så blir det AC system på meg. AC Cuplex på CPU AC Twinplex på GPU (som blir R9600XT om et par dager) AC 120 Radiator Titan Alu vifte Ny NB HSF Hydor L20 Tygon Et problem er at det er ca 1.5 cm mellom PCB'et til skjermkortet og plexi veggen, så jeg må lage en ramme som plexi veggen må festes til som gjør at jeg får en ekstra cm slik at jeg får plass til vanblokken. Boksen er av alu, så det metallet er et naturlig valg, men jeg er enda ikke sikker på hvordan jeg skal lage den. Dette er bilder av en annen modell som AMS har. Men det meste er likt. Sett fra siden. HD+CD holderen har jeg fjernet, og HD skal henges fra taket i strikker over rammen. De to små viftene bakerst er byttet ut med en trommelvifte som jeg kommer til å fjerne. Da tror jeg det er plass til L20 pumpen der. Plexi veggen. Disse er ca 1 cm tykke, og festes på samme måte som veggene i LianLi tower. Jeg må feste denne 1 cm lengre ut enn den egentlig skal festes. Bakfra. Hovedkortet. Det er ikke akkurat samme hovedkortet, men layouten er ganske mye det samme. Du ser hvor pumpen må stå, og at det ikke er plass til å vannkjøle NB. (tror ikke jeg hadde fått plass til slangene heller) Er det noen som har noe meninger eller tips til dette prosjektet, så er det bare å skrive, men jeg har også et par spørsmål: 1: Tygon, er de slangene veldig myke? Vil de endre fasong når jeg bøyer de mye? Kan tygon kolapse dersom de blir for mye bøyd? 2: Hvordan mener dere jeg skal lage rammen som veggen skal monteres på?Greier jeg å bøye Clas Ohlson alu plater selv? (uten enorm benk å skru fast i) Lenke til kommentar
traskas waits for alice Skrevet 2. november 2003 Del Skrevet 2. november 2003 Det første som slår meg er: Hvorfor ikke bare bruke små avstandsfester til plexiglasset ditt... Den sprekken som oppstår på en cm vil jo bare øke lufttilgangen til komponentene... Lag heller noen små stykker i plexi eller noe som ser pent ut så er problemet løst... Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 2. november 2003 Forfatter Del Skrevet 2. november 2003 Handleliste (totalt 2300,-) Har jeg valgt rett slanger og slangeklemmer? Trakas: Hmm... god ide. Eventuelt lage avstandsfester langs alle kantene utenom nede, slik at luft som går gjennom rad vil sive ut langs kanten nede. Lenke til kommentar
traskas waits for alice Skrevet 2. november 2003 Del Skrevet 2. november 2003 Hehe joda handlelista di ser bra ut den der... Men som sagt.. bare sett 4 små pinner som avstandsstykker... blir mye penere... nesten som på bobler med for stor motor hvor de hever motorluka flere cm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå