MartinOlaf Skrevet 17. januar 2015 Del Skrevet 17. januar 2015 Jeg tror støtdemperne bak må byttes. Jeg fikk en knirkelyd når jeg kjørte her om dagen. Når jeg kom dit jeg skulle tenkte jeg å sjekke hvor det kom fra. Når jeg presset ned bilen bak, knirket det fra støtdemperen høyre bak. Jeg kjørte hjem, og knirkinga var borte. Hørtes ut som plastknirk. (Har hatt et eksosanlegg som har vært løst og vet hvordan metall mot metall høres ut) Hva kan det være? Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 17. januar 2015 Del Skrevet 17. januar 2015 En fin måte å teste støtdemper på er å gynge bilen, og når du stopper skal bilen også stoppe å gynge. Fortsetter den å gynge så er de gående. Lenke til kommentar
Lefsehatt1 Skrevet 17. januar 2015 Del Skrevet 17. januar 2015 (endret) Kanskje du burde bytte den ene støtdemperen.Eller så var det kanskje et ekorn som satte seg fast hehehe.Så kom det seg løs og knirkingen var borte når du kom hjem. Endret 17. januar 2015 av Lefsehatt1 Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 17. januar 2015 Del Skrevet 17. januar 2015 (endret) Det kan også være foringer. På min bil var det foringene til stabilisatorstaget som knirka. Endret 17. januar 2015 av sedsberg Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 17. januar 2015 Del Skrevet 17. januar 2015 Hvis trådstarter sier litt om hvilken bilmodell det er kan det jo være at noen her kjenner modellen.. Enkelte biler har problemer med foringer som slites fort. Lenke til kommentar
MartinOlaf Skrevet 17. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2015 Er en Opel Tigra 95 mod hvis det kan være til hjelp. Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 17. januar 2015 Del Skrevet 17. januar 2015 Foring som er tør i bakstillinga kanskje? Lenke til kommentar
MartinOlaf Skrevet 17. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2015 Høres ut som det kommer fra et stykke oppe. Høyde fra hjulbuen og opp ca. Lenke til kommentar
Postkassestativ Skrevet 18. januar 2015 Del Skrevet 18. januar 2015 Tørr/utslitt foring i bakstillinga mest sansynlig på stabbstaget. En defekt støtdemper vil ikke knirke Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå