Gjest Bruker-95147 Skrevet 20. januar 2015 Del Skrevet 20. januar 2015 Jeg er så heldig i at jeg har levd og overlevd under meget fattige forhold, hvor neste måltid ikke var garantert, og overlevd her i dette landet, hvor samfunnet og tilværelsen liksom skal flyte over av honning og rigabalsam. Graden av kontroll-frikeri er etter min erfaring langt større i vårt rike samfunn, så på tross av at jeg materielt sett har det litt bedre her, så hadde jeg langt mer personlig frihet der jeg var, og samlet sett var jeg mer lykkelig når jeg hadde lite eller intet. Legger også til at det fattige landet hadde et styresett som nok kan kalles diktaturlignende, men det føltes ikke så ubehagelig som vårt putesydde selvrettferdige demokrati, med all denne spesialiststyrte velferden de snakker om jeg hadde mest lyst til å kaste opp, når jeg så at det neste som jeg skal draes ned i velferdsgjørma vår med, er å sitte å se på ett program som kaller seg "Sofa", og det går ut på at sånne som meg, sitter og ser og kommenterer det som vises på tv skjermen ... sa noen "tomhet inni tomhet" .. ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå