Aslan-Volk Skrevet 17. januar 2015 Del Skrevet 17. januar 2015 (endret) Hei Som tittelen sier mens jeg kjørte sakte i en parkeringsplass i andre giret og snudde rattet mens jeg hadde clutchen inne så slo bilen seg plutselig av og jeg mista power steering, måtte brå bremse... Har kjøpt bilen 3 dager siden og den er godkjent i 2 år uten problemer men den har gått 253.xxxkm Noen som vet hva som kan være galt? eneste som lyser på dashbordet når jeg starter bilen er gul olje lampe men den blir borte etter 20-40 sekunder. Den har også slått seg av flere ganger når jeg drar clutchen sakte ut. Men noen ganger så går det helt fint.. Dette er forresten en 2001 facelift model 320i 2.2 Har tanker om at det kan være Idle Valve Controller som må renses. Endret 17. januar 2015 av Aslan-Volk Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 17. januar 2015 Del Skrevet 17. januar 2015 Først og fremst ville jeg tatt diagnose og sjekket oljenivået. Det kan være mange årsaker til at bilen plutselig dør, og ICV er bare en av de. Lenke til kommentar
Aslan-Volk Skrevet 17. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2015 (endret) Først og fremst ville jeg tatt diagnose og sjekket oljenivået. Det kan være mange årsaker til at bilen plutselig dør, og ICV er bare en av de. Kan den slå seg av hvis det er for lite olje igjen? Skal ta en sjekk på det i morgen. Endret 17. januar 2015 av Aslan-Volk Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 17. januar 2015 Del Skrevet 17. januar 2015 Nei. Men om oljelampen går på så kan vi ihvertfall utelukke at det ikke er noe galt der. At du mistet servostyring er forresten tilknyttet at motoren slo seg av, ikke omvendt. Lenke til kommentar
Aslan-Volk Skrevet 17. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2015 (endret) Nei. Men om oljelampen går på så kan vi ihvertfall utelukke at det ikke er noe galt der. At du mistet servostyring er forresten tilknyttet at motoren slo seg av, ikke omvendt. Når det gjelder servostyring så er rattet litt hard å snu på i forhold til andre BMWer jeg har testa, altså e46er. Men jeg glemte å si ifra at det problemet oppstår etter som jeg har oppfattet når jeg gasser på. Kjører jeg riktig(altså rolig med giring og turtall) så opplever jeg ikke noe av det her med at motoren dauer. Endret 17. januar 2015 av Aslan-Volk Lenke til kommentar
c7Nn Skrevet 17. januar 2015 Del Skrevet 17. januar 2015 Høres ut som akkurat samme problemet jeg hadde på min 2001 e46 CIA. Fant aldri ut av problemet, skjedde heldigvis ikke så ofte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå