Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Candida dietten

Gjest Bruker-369050

Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-369050

Jeg har påvist sopp/candida hos legen. Har slitt med det i et halvt år og synes det er frustrerende. Tar probiotika, bytter ut vanlig sukker med sukrin og prøver å få i meg både frukt og grønt.

Jeg har jo hørt om denne dietten for candida og uansett hvor mye jeg vil bli kvitt dette virker listen over hva man ikke skal spise uoverkommelig. Det er så mye som er forbudt. Jeg er glad i et "norsk" kosthold med fullkornsprodukter, melkeprodukter, yoghurt, fiskepålegg, og hjemmelaget mat.

Jeg liker at det er så rent som mulig derfor har jeg byttet ut lettprodukter med originale produkter. Har hatt et lite "dilemma" om dette, men kommet til den konklusjon at siden jeg er normalt slank og slikt så går det sikkert bra. Jeg heller jo ikke akkurat i meg seterrømme, så det blir i moderate mengder.

Det eneste jeg vil prøve å redusere er å være obs uraffinert sukker og hvetemel. Nå kommer jeg ikke til å kutte ut hvetemel, men kanskje bli flinkere til å bruke f.eks spelt og rugmel. Jeg har også lyst til å lage "sunt" godteri. Noen som har noe tips kanskje? Er det andre som sliter med dette og har forandret kosten?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...