Gjest Bruker-369050 Skrevet 17. januar 2015 Del Skrevet 17. januar 2015 Hei! Jeg skal flytte. Hvordan pakker jeg? Jeg vet det høres dumt ut, emn hvordan samler jeg ting slik at det ikke blir så besett med esker. Puter i en eske? Dyner i en, lysestaker, duker og vaser i en?Tenker jeg tungvint, eller hvordan burde jeg organisere dette. Hvordan gjør dere det? Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 17. januar 2015 Del Skrevet 17. januar 2015 puter og dyner kan du pakke i vakuumposer. Jeg tror det det er vanlig å pakke ting fra et rom i samme esker. Med andre ord bruker x antall esker til stue, x antall esker til soverom, x antall til kjøkken osv. Merk de med hvilket rom de skal i så blir det enklere å pakke ut igjen etterpå. Lenke til kommentar
c7Nn Skrevet 17. januar 2015 Del Skrevet 17. januar 2015 Kommer litt an på hvor langt du skal flytte? Hvis kjøreturen er kort er det kanskje raskest å ta flere turer, lang kjøretur så kan det lønne seg å bruke god tid på å pakke. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498 Skrevet 17. januar 2015 Del Skrevet 17. januar 2015 Banan esker er tingen! pakk sammen ting av omtrent samme form i samme esker så lenge det får plass og supplementer med små ting og slikt imellom så du får fylt hver eske. Men husk vekten, er en fordel at du greier å bære det fra bilen og inn, papir er overaskene tungt! Hvor mange esker du trenger avhenger jo av hvor mye skrot man har greid å opparbeide seg på stedet man er det Lenke til kommentar
AdNauseam Skrevet 17. januar 2015 Del Skrevet 17. januar 2015 (endret) Esker: Gå på butikker og spør etter bananesker. Hvis ikke, kjøp esker hos Jula (tåler litt mer enn Biltema sine). - Pakk ting som hører sammen i et rom (f.eks. kjøkkenting i en eske). - Ikke pakke for tungt, ikke ha det lette i en eske og det tunge i en eske, fordel det litt. - Husk å beskytte knuselige ting. Aviser som mellompapir, eller håndklær. T-skjorter funker også. - Skriv utpå eskene hva som er inni. Vær spesifik. - Pakk klær og sånt i søppelsekker, men pass på så du ikke overpakker og sekken revner. - Ikke tenk så tungvindt. Begynn å pakk i et rom og legg oppi slik det passer (minst mulig tomrom). - Pakker du en hel eske med bøker/magasiner vil du mest sannsynlig ende opp med ryggskader og revnet eske. Bananesker er bedre egnet til dette, har du ikke det så ikke fyll opp så mye tungt i èn eske. - Har hørt at krystallglass ikke bør pakkes i avispapir fordi det kan lage merker. - Som sagt, bananesker for tunge ting. Endret 17. januar 2015 av AdNauseam Lenke til kommentar
Zash Skrevet 18. januar 2015 Del Skrevet 18. januar 2015 Det viktigste du gjør når du skal flytte, er å KASTE ting! Det er helt utrolig hvor mye som samler seg opp gjennom noen år! Spesielt klær! Kast alt som ikke brukes. 2 Lenke til kommentar
c7Nn Skrevet 18. januar 2015 Del Skrevet 18. januar 2015 Det viktigste du gjør når du skal flytte, er å KASTE ting! Det er helt utrolig hvor mye som samler seg opp gjennom noen år! Spesielt klær! Kast alt som ikke brukes. Eller du kan donere bort til noen som trenger det. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 18. januar 2015 Del Skrevet 18. januar 2015 Eller bruke finn.no eller gi-bort grupper på FB. Lenke til kommentar
Zash Skrevet 18. januar 2015 Del Skrevet 18. januar 2015 Poenget mitt var at ho skulle kvitte seg med alt ho ikke trenger. Er utrolig hvor mye merkelig folk kommer og henter så lenge de får det gratis! Lenke til kommentar
Gjest Bruker-369050 Skrevet 20. januar 2015 Del Skrevet 20. januar 2015 Tusen takk for svar alle sammen. Hvordan gjør dere det forresten med bilder? Hvis man skal sette alt i albumer må jo dette ta vanvittig med plass? Har dere dette på pc'en? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå