Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Flytte! Hvordan pakker jeg?

Gjest Bruker-369050

Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-369050

Hei! Jeg skal flytte.
Hvordan pakker jeg? Jeg vet det høres dumt ut, emn hvordan samler jeg ting slik at det ikke blir så besett med esker.

Puter i en eske? Dyner i en, lysestaker, duker og vaser i en?

Tenker jeg tungvint, eller hvordan burde jeg organisere dette. Hvordan gjør dere det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+130498

Banan esker er tingen! pakk sammen ting av omtrent samme form i samme esker så lenge det får plass og supplementer med små ting og slikt imellom så du får fylt hver eske. Men husk vekten, er en fordel at du greier å bære det fra bilen og inn, papir er overaskene tungt! Hvor mange esker du trenger avhenger jo av hvor mye skrot man har greid å opparbeide seg på stedet man er det :)

Lenke til kommentar

Esker: Gå på butikker og spør etter bananesker. Hvis ikke, kjøp esker hos Jula (tåler litt mer enn Biltema sine).

- Pakk ting som hører sammen i et rom (f.eks. kjøkkenting i en eske).

- Ikke pakke for tungt, ikke ha det lette i en eske og det tunge i en eske, fordel det litt.

- Husk å beskytte knuselige ting. Aviser som mellompapir, eller håndklær. T-skjorter funker også.

- Skriv utpå eskene hva som er inni. Vær spesifik.

- Pakk klær og sånt i søppelsekker, men pass på så du ikke overpakker og sekken revner.

- Ikke tenk så tungvindt. Begynn å pakk i et rom og legg oppi slik det passer (minst mulig tomrom).

- Pakker du en hel eske med bøker/magasiner vil du mest sannsynlig ende opp med ryggskader og revnet eske. Bananesker er bedre egnet til dette, har du ikke det så ikke fyll opp så mye tungt i èn eske.

- Har hørt at krystallglass ikke bør pakkes i avispapir fordi det kan lage merker.

- Som sagt, bananesker for tunge ting.

Endret av AdNauseam
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-369050

Tusen takk for svar alle sammen.
Hvordan gjør dere det forresten med bilder? Hvis man skal sette alt i albumer må jo dette ta vanvittig med plass? Har dere dette på pc'en?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...