Gå til innhold

Lagging/hakking + dårlig bilde-kvalitet ? Hvordan fikse dette?

Anbefalte innlegg

Kjøpt meg JVC 50" LED-TV LT-50E73, men er "utrolig" missfornøyd!

Er fornøyd med at det er 50", så størrelsen er perfekt, men tv "lagger/hakker" en del, og det er mer utydelig bilde enn det var i butikken! Noen ide om hva slags innstillinger som kan fikse laggingen, som er det største problemet med dette kjøpet.

Det er sånn småtteri her og der som man blir sittende å "lete etter" og føge med på fremfor det man virkelig skal se på på tv. Som for eksempel når en person "løper ut av skjermen", eller snur ansiktet sitt veldig fort osv. så fremkommer dette.

(Hørt noe om kalibrering, men funker dette kun på bildekvaliten(fargene) eller også mot lagging?)

Vurderte å bytte til Sony 50" 3D Smart LED-TV KDL-50W805BBN , som i utgangspunktet var favoritten min i butikken (men var utsolgt), og jeg har lest kun bra omtaler om.

MEN vil gjerne helst veldig beholde den jeg allerede har kjøpt om det er mulig å fikse laggingen? Hvis ikke det er mulig så må jeg jo bare finne en annen.

Evt andre tips til hva jeg kan bytte til om det ikke er mulig å fikse problemet.

Takk for hjelp,

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

TV'en har sikkert innstilling for å få mykere bevegelser; og skarpere bilder med bevegelser. Les instruksjonsboken og prøv ut dette. Pleier å hjelpe. LED/LCD er ikke perfekt teknologi; så litt prosessering av bilde kan bistå veldig.

Lenke til kommentar

TV'en har sikkert innstilling for å få mykere bevegelser; og skarpere bilder med bevegelser. Les instruksjonsboken og prøv ut dette. Pleier å hjelpe. LED/LCD er ikke perfekt teknologi; så litt prosessering av bilde kan bistå veldig.

Det er problemet, det er ikke noen instruksjonsbok annet enn hvordan man "setter sammen" tv. Så er litt dumt og klusse til og endre på masse om det blir værre..

Tv har kun Standard (som den er på nå), dynamisk som er enda mer glødende, og mild som "ser bra og soft ut" men da blir tv mye mørkere og kontrastene er små.

Det man kan endre på er kun: kontrast, lysstyrke, farge, skarphet (glød er 50 fra før, kan ikke endres). og fargetemperatur, middels varm kjølig (eller egendefinert av rød grønn og blå.

(sideforhold auto og MEMC strong. baklys 6)

Endret av SuperSofie
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Kjøpt meg JVC 50" LED-TV LT-50E73, men er "utrolig" missfornøyd!

Er fornøyd med at det er 50", så størrelsen er perfekt, men tv "lagger/hakker" en del, og det er mer utydelig bilde enn det var i butikken! Noen ide om hva slags innstillinger som kan fikse laggingen, som er det største problemet med dette kjøpet.

Det er sånn småtteri her og der som man blir sittende å "lete etter" og føge med på fremfor det man virkelig skal se på på tv. Som for eksempel når en person "løper ut av skjermen", eller snur ansiktet sitt veldig fort osv. så fremkommer dette.

(Hørt noe om kalibrering, men funker dette kun på bildekvaliten(fargene) eller også mot lagging?)

Vurderte å bytte til Sony 50" 3D Smart LED-TV KDL-50W805BBN , som i utgangspunktet var favoritten min i butikken (men var utsolgt), og jeg har lest kun bra omtaler om.

MEN vil gjerne helst veldig beholde den jeg allerede har kjøpt om det er mulig å fikse laggingen? Hvis ikke det er mulig så må jeg jo bare finne en annen.

Evt andre tips til hva jeg kan bytte til om det ikke er mulig å fikse problemet.

Takk for hjelp,

Når du sa JVC skjønte jeg med engang at dette ikke er en innstilling, men tven. Den har 100hz panel og ikke noe bra bildeforbedringsteknologi. Den tven der ville jeg aldri gitt 8000 for. Lever tilbake så fort du kan, og gå for Samsung 7505, smoothere bilde får du ikke og bildekvaliteten er av markedets beste. Den koster 12K, men du vil få en opplevelse og en tv som kommer til å ta mange år å slå.

Den JVC'en er nok bare treg og "hakkete" i seg selv, og når du får så mye mer i 7505, så lever tilbake å gå for den!

Lenke til kommentar

Husk. Skal man se mye sport eller bruke tv'n til spill så er nok ikke samsung 7505 å anbefale. Grunnen er at alt må skaleres til 4k før bildet blir vist på skjermen.

Ja, den er framtidsrettet, men det at den har høy input lag og bråker noe (viftestøy) må tas med i betraktning.

Derimot koster den 7999 på Elkjøp nå som 48". Har den ikke selv, men har lest mye om den da jeg selv vurderte den.

Edit: Det første jeg tenker når du skriver at det hakker, noe det ikke gjorde i butikken, er at det er noe galt med signalantenna til en evt. dekoder?!?

Gjelder dette også om du benytter bluray/dvd spiller?

Endret av gurka
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...