Gå til innhold

AGP 4x Skjermkort i AGP 2x Slot

gfi

Anbefalte innlegg

Heisann.

Jeg har en IBM 2171-64G maskin med et V66M hovedkort P3 500 prosessor, 384SD og ATI 128xpert 16MB altså seilet langt akterut.

Jeg skal ha ny maskin til høsten men vurderer å skaffe meg nytt skjermkort. Jeg er 99% sikker på at hovedkortet er 2xAGP.

Spørsmål 1.

Kan jeg sette et 4xAGP kort i maskinen? eller virker det ikke?

Spørsmål 2.

Vil jeg få iheletatt ytelseforbedring hvis jeg kjøper f.eks "GeForce3 Power Pack !!! Ti/500 XP Jumbo 'Golden Sample'" ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har akkurat samme hovedkort i min gamle maskin. En Aptiva 2171-73G. Jeg prøvde å sette inn mitt Geforce 2ti og det gikk bra. Dette kortet støtter 4x agp men kunne likevel kjøre på 2x.

Regner med at skjermkortene er bakoverkomplitable.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-02-21 15:18, hurst skrev:

Jeg har akkurat samme hovedkort i min gamle maskin. En Aptiva 2171-73G. Jeg prøvde å sette inn mitt Geforce 2ti og det gikk bra. Dette kortet støtter 4x agp men kunne likevel kjøre på 2x.

Regner med at skjermkortene er bakoverkomplitable.

Takker, hvor mye hastighet regner du med å tape på det?

Lenke til kommentar

En vil ikke tape noe serlig hastighet!

En kammerat av meg skjøpte for litt over 1 år si et geforce 2 gts (som da var noe av det heftigste) og som støtter agp 1x, 2x og 4x!

Da hadde han et hovedkort med 2x agp, så en måned senere kjøpte han nytt hovedkort med 4x agp og håpet å få bedre score i 3D Mark 2000.

Men det merkelige som skjedde var at han fikk bar 100 - 200 poeng mer (ikke mye)!!

Har selv et gainward geforce 3 golden sample powerpack, d er heftig!!! og kan overklokkes til det overnaturlige!!!

Håper det blir bra for deg!

Lenke til kommentar

Man skal ikke automatisk regne med at alle skjermkort er bakoverkompatible med 2x agp. Jeg hadde et voodoo3 som kræsjet (garantifeil). Fikk et geforce2 kort i stedet som hadde 4x agp. Når jeg satte d i maskinen startet d ikke d hele tatt..

endte opp med et gf pci kort istedet..

det var riktig nok en p2-233 maskin da med et eldre simens hovedkort..

mvh

karl kristian aurstad

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...