Gå til innhold

Hvordan sette innstillinger på lydinstillinger for best mulig lyd til beats PRO?

cenenzo

Anbefalte innlegg

Hvordan sette innstillinger på lydinstillinger for best mulig lyd til beats PRO?

jeg har den på standard format 24 biter, 192000Hz.

så har jeg et program som heter sound blaster cinema.

der jeg kan justere på lyden. (surround, Crystaliser, bass, smart volume, dialog plus)

Endret av cenenzo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva slags lydkort/DAC har du?
Etter min mening burde enhver innstilling stå som flat. Produkter som SBC er kun for å leke seg med forskjellige effekter. (som filtre på kameraet: svarthvitt, sepia, negativ etc.)

Hva slags lydfiler lytter du til? Det er kanskje ikke mange som hører forskjell på spotify HQ og CD, men prøver man en hardt komprimert MP3-fil er det mange som klør i ørene etterpå.

Lenke til kommentar

Hva slags lydkort/DAC har du?

Etter min mening burde enhver innstilling stå som flat. Produkter som SBC er kun for å leke seg med forskjellige effekter. (som filtre på kameraet: svarthvitt, sepia, negativ etc.)

Hva slags lydfiler lytter du til? Det er kanskje ikke mange som hører forskjell på spotify HQ og CD, men prøver man en hardt komprimert MP3-fil er det mange som klør i ørene etterpå.

lytter på 320kb kvalitet (extreme/high) på spotify.

ikke helt sikker hva slags lydkort, tenker det er realtek.

Endret av cenenzo
Lenke til kommentar

Da ville jeg ikke prøvd en gang å "forbedre" ved hjelp av et visualiseringprogram. Bytt lydkort først.
https://www.komplett.no/asus-xonar-u7/780968#!tab:extra
Eller noe lignende. Husk at selv om du klarer å overføre den elektriske effekten til lyd helt perfekt, så betyr ikke det at lyden er perfekt. Det kan være disse signalene allerede er tuklet med.

Jeg vet personlig at diverse onboard lydkort har for liten strømforsterkning til å kunne drive et godt headset uansett. Men du får høre med andre her, jeg er litt kresen :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...