Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Er ikke store hastigheten eg har mulighet på her eg bor 5/0,5 var det beste Telenor kunne tilby.

 

Men når de ikke klarer det engang så blir eg oppgitt. Har vært i kontakt med dem både på Facebook som ikke kunne hjelpe og foreslo at eg skulle ringe brebånds"eksperten" fordi de kunne gå mer i dybden på problemet.

 

Ringte dem (26kr min btw) og fikk fjernehjelp. Fyren gjorde det samme eg har gjort tusen ganger, sjekket farten på deres egne sider og skulle restarte noe som skulle oppjustere farten på linja mi til det normale.

Det har ikke fungert i det heletatt og resultatet viser eg med bilder nedenfor. Eg aner ikke hva som plutselig er problemet. Det har fungert helt fint opptil for ca en uke siden da hastigheten sank til det du ser på bildet.

 

 

Eg har prøvd både kablet og trådløst, men det er ingen forskjell. Eneste som skjer når eg starter hastighetstesten er at den starter på rundt 4.3, og der ligger den i et halvt sekund før den stuper ned til det som blir resultatet hver gang.

YouTube filmer buffrer på laveste kvalitet 180/240p. Se på streams på Twitch fungerer ikke engang når eg velger "Mobile" på kvalitet på streamen eg ser på som forøvrig er laveste kvalitet du kan se.

 

Telenor kan ryke og reise. Sendte de en meget hissig mail og forlangte å få dette fikset. Eg betaler faktisk for dette her, og denne "hastigheten" er bare latterlig.

 

 

post-97018-0-23398200-1421431723_thumb.png

 

post-97018-0-83627500-1421431742_thumb.png

Endret av IcedInsanity
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er ikke store hastigheten eg har mulighet på her eg bor 5/0,5 var det beste Telenor kunne tilby.

 

Men når de ikke klarer det engang så blir eg oppgitt. Har vært i kontakt med dem både på Facebook som ikke kunne hjelpe og foreslo at eg skulle ringe brebånds"eksperten" fordi de kunne gå mer i dybden på problemet.

 

Ringte dem (26kr min btw) og fikk fjernehjelp. Fyren gjorde det samme eg har gjort tusen ganger, sjekket farten på deres egne sider og skulle restarte noe som skulle oppjustere farten på linja mi til det normale.

Det har ikke fungert i det heletatt og resultatet viser eg med bilder nedenfor. Eg aner ikke hva som plutselig er problemet. Det har fungert helt fint opptil for ca en uke siden da hastigheten sank til det du ser på bildet.

 

 

Eg har prøvd både kablet og trådløst, men det er ingen forskjell. Eneste som skjer når eg starter hastighetstesten er at den starter på rundt 4.3, og der ligger den i et halvt sekund før den stuper ned til det som blir resultatet hver gang.

YouTube filmer buffrer på laveste kvalitet 180/240p. Se på streams på Twitch fungerer ikke engang når eg velger "Mobile" på kvalitet på streamen eg ser på som forøvrig er laveste kvalitet du kan se.

 

Telenor kan ryke og reise. Sendte de en meget hissig mail og forlangte å få dette fikset. Eg betaler faktisk for dette her, og denne "hastigheten" er bare latterlig.

 

 

attachicon.gif3333.png

 

attachicon.giff4026ce6e87372968e82ccd7f5a4cf89.png

Men en slik innstilling, så er det nok vanskelig å få hjelp uansett leverandør....

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Ja helt enig, Telenor er tregt og dyrt. Det finnes andre leverandører.
Om du ikke har andre alternativer/leverandører enn Telenor, kan du
spørre om å få prisavslag på regningene fordi du kun får en liten brøkdel
av det du betaler full pris for. I tillegg veldig høy ping. Du får bare 20%
av hastigheten du betaler for. Om du betaler for eksempel 100 kroner
per måned, burde dem derfor kun ta 20 kroner per måned. Håper at de
går med på dette, og god helg.

Endret av FreshLasagne
Lenke til kommentar

En slik innstilling? Hva mener du eg burde gjøre da? Eg tok kontakt som sagt på FB og fikk en bråte ting eg kunne prøve, standard pisspreik med å resette modem og slikt. Det gjorde eg, kaster bort penger på å ringe en "ekspert" som ikke kan mer enn det eg tydelivis kan og attpåtil så får eg SMS om at saken min er løst.

 

Jobber du i Telenor?

Lenke til kommentar

Ja helt enig, Telenor er tregt og dyrt. Det finnes andre leverandører.

Om du ikke har andre alternativer/leverandører enn Telenor, kan du

spørre om å få prisavslag på regningene fordi du kun får en liten brøkdel

av det du betaler full pris for. I tillegg veldig høy ping. Du får bare 20%

av hastigheten du betaler for. Om du betaler for eksempel 100 kroner

per måned, burde dem derfor kun ta 20 kroner per måned. Håper at de

går med på dette, og god helg.

 

 

Om de ikke klarer å fikse dette så må eg prøve noe slikt ja. Og beklageligvis så er Telenor eneste muligheten eg har her...

 

God helg :D

Lenke til kommentar

 

Ja helt enig, Telenor er tregt og dyrt. Det finnes andre leverandører.

Om du ikke har andre alternativer/leverandører enn Telenor, kan du

spørre om å få prisavslag på regningene fordi du kun får en liten brøkdel

av det du betaler full pris for. I tillegg veldig høy ping. Du får bare 20%

av hastigheten du betaler for. Om du betaler for eksempel 100 kroner

per måned, burde dem derfor kun ta 20 kroner per måned. Håper at de

går med på dette, og god helg.

 

 

Om de ikke klarer å fikse dette så må eg prøve noe slikt ja. Og beklageligvis så er Telenor eneste muligheten eg har her...

 

God helg :D

 

Ok, ja da sparer du i alle fall penger. Ok det var synd, Telenor har monopol på mye.

Takk, god helg.

Endret av FreshLasagne
Lenke til kommentar

Hvor mange ganger har de bedt deg ikke bruke andre enn telenors egen speedtest da? :D

De er alltid trøblete, mens naboen kan få 50/50 fra en annen leverandør kan telenor levere 20/1 omtrent maks, med mindre du betaler de enda mere, da kanskje de kan strekke seg opp til 30/2..
Vært i kontakt med dem ørten ganger ang hastighetene, opplevd samme som deg som restart modem/ pc, bruk kun kablet nett osv osv.

Når jeg flytter blir det ikke telenor flere ganger.

Lenke til kommentar

En slik innstilling? Hva mener du eg burde gjøre da? Eg tok kontakt som sagt på FB og fikk en bråte ting eg kunne prøve, standard pisspreik med å resette modem og slikt. Det gjorde eg, kaster bort penger på å ringe en "ekspert" som ikke kan mer enn det eg tydelivis kan og attpåtil så får eg SMS om at saken min er løst.

 

Jobber du i Telenor?

Nei, men når det er ett slikt problem. Så melder du feil via teknisk, slik at de analyserer linjen og sender tekniker.

 

Visst man framstår som usaklig som han luringen over her, så får man deretter.

 

Telenor er de som gir best ping jevnt over. At man ikke alltid får allverden med hastighet over lange lengder kobber, det er slik det dessverre er noen steder.

 

Men det virker som kompetansenivået her inne er overaskende lavt, etter enkelte av kommentarene å bedømme.

Endret av Rusher
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Dette virker som typisk holdning av ISP der det ikke er konkurranse. Hos meg har jeg hatt 10Mbit (10/1) dønn stabilt uten problemer i flere år. Plutselig en dag gikk ADSL-forbindelsen ned omtrent hver andre minutt. Ringte support og vi kom fram til at det var modemet. Fikk nytt modem men fremdeles er linja ekstremt ustabil. Ringer support igjen hvor de konkluderer med at det er noe galt med linja men at de ikke har planer om å fikse den. (Ja, de sa det rett ut).

 

Dette var NGT, men har også ringt Telenor (som eier linja) og de sier det samme.

Endret av sedsberg
Lenke til kommentar

 

En slik innstilling? Hva mener du eg burde gjøre da? Eg tok kontakt som sagt på FB og fikk en bråte ting eg kunne prøve, standard pisspreik med å resette modem og slikt. Det gjorde eg, kaster bort penger på å ringe en "ekspert" som ikke kan mer enn det eg tydelivis kan og attpåtil så får eg SMS om at saken min er løst.

 

Jobber du i Telenor?

Nei, men når det er ett slikt problem. Så melder du feil via teknisk, slik at de analyserer linjen og sender tekniker.

 

Visst man framstår som usaklig som han luringen over her, så får man deretter.

 

Telenor er de som gir best ping jevnt over. At man ikke alltid får allverden med hastighet over lange lengder kobber, det er slik det dessverre er noen steder.

 

Men det virker som kompetansenivået her inne er overaskende lavt, etter enkelte av kommentarene å bedømme.

 

 

Og hva var det han luringen som kalte seg bredbånds"eksperten" gjorde da? Jo om du leste hva eg skrev så sjekket han linja og resatte det slik at den ksulle oppjustere seg på nytt i håp om at hastigheten tok seg opp igjen til det den alltid ha lagt på. Og om de hadde tatt kundebehandling på alvor så kunne de ha tilbudt seg å sende noen til å sjekke enda nærmere.

 

Og igjen, når hastigheten har vært upåklagelig i over 3mnd så er det ikke tale om at den skal falle med 80% over natta, og at en skal kunne skylde på kobberen pga det.

Endret av IcedInsanity
Lenke til kommentar

Hei,

 

Ring 05000 og feilmeld linja.

Hvis de ikke finner noe feil ringer du 05000 igjen og feilmelder. Dette gjør du helt til problemet blir løst.

 

Telenoreksperten hjelper med ting 05000 ikke hjelper til med (Ut over tjenestenivået). Du betaler ikke hvis de ikke fikser problemet (ditt ansvar å sjekke faktura, har du blitt trukket for det så ringer du 05000 og sier ifra).

 

Det hjelper ikke noe å være sur og sint når du ringer for å feilmelde. Personen kan ikke trylle bare fordi du er fortvilet over situasjonen.

 

Ref: Tidligere Telenor ansatt.

Endret av oyvindlw
Lenke til kommentar

 

Hvor mange ganger har de bedt deg ikke bruke andre enn telenors egen speedtest da? :D

 

Haha, i hver setning. "Ikke bruk Speedtest, den er for unøyaktig" Jada... :p

 

 

 

fra nettfart.no

 

 

Om Nasjonal kommunikasjonsmyndighet

Nasjonal kommunikasjonsmyndighet (Nkom) er et frittstående forvaltningsorgan som er underlagt Samferdselsdepartementet. Hovedansvarsområdet er å regulere og føre tilsyn med tilbyderne av post- og teletjenester i Norge. Nkom er finansiert av gebyrer fra dem etaten fører tilsyn med.

Nkom skal sørge for best mulige post- og teletjenester over hele landet, til best mulig pris

Lenke til kommentar

Hei,

 

Ring 05000 og feilmeld linja.

Hvis de ikke finner noe feil ringer du 05000 igjen og feilmelder. Dette gjør du helt til problemet blir løst.

 

Dette virker i overkant tungvindt. Skal det være så vanskelig å få ting fikset hos Telenor? Hvorfor ikke prøve å fikse det første gangen så eg slipper å ringe inn 25 ganger?

 

Telenoreksperten hjelper med ting 05000 ikke hjelper til med (Ut over tjenestenivået). Du betaler ikke hvis de ikke fikser problemet (ditt ansvar å sjekke faktura, har du blitt trukket for det så ringer du 05000 og sier ifra).

 

Det vet eg. Betalte ingenting da eg fikk en gratis "kode" med abb som eg kunne bruke 1 gang.

 

Det hjelper ikke noe å være sur og sint når du ringer for å feilmelde. Personen kan ikke trylle bare fordi du er fortvilet over situasjonen.

 

Var ikke sur og sint heller. Eg er sur og sint nå for eg plutselig får beskjed via SMS omat problemet er løst. Løst ja...

 

Ref: Tidligere Telenor ansatt.

 

Og for moro skyld

 

post-97018-0-93412600-1421439465_thumb.png

Endret av IcedInsanity
Lenke til kommentar

 

Hei,

 

Ring 05000 og feilmeld linja.

Hvis de ikke finner noe feil ringer du 05000 igjen og feilmelder. Dette gjør du helt til problemet blir løst.

 

Dette virker i overkant tungvindt. Skal det være så vanskelig å få ting fikset hos Telenor? Hvorfor ikke prøve å fikse det første gangen så eg slipper å ringe inn 25 ganger?

 

Telenoreksperten hjelper med ting 05000 ikke hjelper til med (Ut over tjenestenivået). Du betaler ikke hvis de ikke fikser problemet (ditt ansvar å sjekke faktura, har du blitt trukket for det så ringer du 05000 og sier ifra).

 

Det vet eg. Betalte ingenting da eg fikk en gratis "kode" med abb som eg kunne bruke 1 gang.

 

Det hjelper ikke noe å være sur og sint når du ringer for å feilmelde. Personen kan ikke trylle bare fordi du er fortvilet over situasjonen.

 

Var ikke sur og sint heller. Eg er sur og sint nå for eg plutselig får beskjed via SMS omat problemet er løst. Løst ja...

 

Ref: Tidligere Telenor ansatt.

 

 

Ja jeg vet at det er tungvindt. Jeg har ikke peiling på hvorfor de gjør det sånn. De verste samtalene var kundene som ringte for 3. eller 4. gang.

Da jeg jobbet der så sto det i SMS-en at saken er løst, men at man må ringe hvis det fortsatt er problemer. Antar at teknikerne tester en ting og sender lukkemelding for å få kunden til å teste.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...