Gå til innhold

Byttet fra Onecall til Telenor > Daglig oppringt av telefonselgere

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg ødela telefonen min og måtte derfor kjøpe ny. Den nye telefonen kunne kun kjøpes med abonnement hvis jeg skulle kjøpe fysisk i butikk, og siden betingelsene virket nokså like, så tenkte jeg at det ikke ble et problem.

Tidligere operatør er Onecall. Jeg har aldri opplevd å bli oppringt av en telefonselger mens jeg hadde Onecall. Det som er et veldig pussig sammentreff er at etter jeg tok i bruk Telenor simkortet, så blir jeg nesten daglig oppringt av telefonselgere. Alt fra diverse foreninger, til Norgesenergi.

Er det noen som har noen gode tips til å bli kvitt disse selgerne, annet enn å bytte mobiloperatør? Er nemlig bundet til dette drittselskapet, som antageligvis selger telefonnummeret mitt til disse selgerne jeg ikke har lyst til å høre fra, i 12 måneder.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Reserver deg mot telefonsalg her:

https://w2.brreg.no/reservasjon/

Edit: Hvorfor de har begynt å ringe etter at du byttet operatør vet jeg ikke, men det er ikke fordi Telenor selger nummeret ditt. Alle telefonnummer i Norge er fritt tilgjengelige via tjemester som 1881.no og lignende, med mindre du reserverer deg mot oppføring der. Om du hadde slik reservasjon hos OneCall, så har ikke den automatisk blitt med over til Telenor.

Logg deg inn på Mine sider og undersøk der.

Endret av Llandari
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så lenge du ikke gikk over til et bedrifts abonnement er det lenken over som gjelder. Har selv reservert meg der for mange år siden og blir aldri ring av selgere, bruker også Telenor. Som standard er Telenor kunder satt opp med telefonkatalog oppføring med mindre kundes ønsker og reservere seg, mulig det er det som har gjort at nummeret ditt har har dukket opp i telefonselgeres databaser.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...