BIG1 Skrevet 16. januar 2015 Del Skrevet 16. januar 2015 Noen klarte å søle vann i min macbook air. Den sluttet å fungere... Leverte den inn på en sjappe som mener at hovedkort, ssd, wifi og batteri må skiftes. Selv tror jeg at man bare trenger å skifte hovedkortet. Såeh... hva ville du gjort? Skiftet hovedkort først for å så se hvilke andre deler som fungerer? Annen måte å sjekke at ssd etc fungerer? Hvor kan man kjøpe billige deler? Refurbished holder masse.. 1 Lenke til kommentar
Karl Skapeland Skrevet 17. januar 2015 Del Skrevet 17. januar 2015 Hva du selv tror er irrelevant. Å reparere en MacBook blir feil, da hadde jeg heller kjøpt en ny... 1 Lenke til kommentar
Lefsehatt Skrevet 17. januar 2015 Del Skrevet 17. januar 2015 (endret) Ikke for å skuffe deg, men når det gjelder bærbare PC-er er det ofte billigere å kjøpe helt ny, sammenliknet med åprøve reparere den. Søler man vann på den er nok det meste kortsluttet/ødelagt, så en reparasjon blir ikke billig.Men å ta ut delene du vil ha er lurt, da har du ekstra.Dersom delene ennå virker så klart. Endret 17. januar 2015 av Lefsehatt Lenke til kommentar
BIG1 Skrevet 17. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2015 Fant logic board til 300 dollar. Går for den Lenke til kommentar
quantum Skrevet 28. januar 2015 Del Skrevet 28. januar 2015 Fant logic board til 300 dollar. Går for den Hvordan gikk det? Lenke til kommentar
BIG1 Skrevet 30. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2015 Har ikke kjøpt den enda. Undersøker om jeg kan gjøre det enda billigere... dvs f.eks sette inn mid2011 deler. Spørsmålet er passformen på delene. Lenke til kommentar
BIG1 Skrevet 30. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2015 Fått vekk alt colasøl...monterte de samme delene unntatt ssd, wifi og batteri. Av og til lyser laderen grønt, orange etc... hører at viften starter. Fikk til og med opp apple-logoen et sekund før det ble svart igjen. Virker som om det bare er logic board som er litt skadet. Lenke til kommentar
BIG1 Skrevet 31. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2015 Renset delene. Den starter iallefall..noen ganger...men slår seg av igjen... Skal gjøre rensingen enda grundigere. I'll keep in touch. 1 Lenke til kommentar
BIG1 Skrevet 3. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2015 Sånn, nå fungerer den. Absolutt alt fungerer! Renset vekk alt sølet fra brusen. Lenke til kommentar
quantum Skrevet 23. februar 2015 Del Skrevet 23. februar 2015 Sånn, nå fungerer den. Absolutt alt fungerer! Renset vekk alt sølet fra brusen. Genialt, skal huske dette til det er min tur. Foreløpig har min air bare fått noen flyveturer med hardt nedslag, men den veier jo nesten ingenting og har hittil overlevd med minimale skrammer. 1 Lenke til kommentar
BIG1 Skrevet 13. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2015 Den lader bare med 2.3 watt.. hmm. Har skfitet batteri og I/O board... noen som vet hvor ladekretsen er på logic board? Har et temmelig ubrukt Macbook air mid 2013 og I/O board til salgs om noen vil ha Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå