AndersT2 Skrevet 2. november 2003 Del Skrevet 2. november 2003 Har ett lite spørsmål om nettverks kort, mitt innebygde på Abit IT7 HK har en maks hastighet på 100 Mbps, men hvis jeg konfigurerer nettverket med firewire, og fortsatt kun bruker nettverks utgangen (RJ-45/Cat 5 ledning) så blir hastigheten på 400 Mbps. Hvordan har dette seg? Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 2. november 2003 Del Skrevet 2. november 2003 firewire har en høyere hastighet ut av pc'en, jeg tviler på at resten av nettverket ditt har noe høyere enn 100 mbit, så det har ikke så mye å si med mindre du kobler to pc'er sammen over firewire eller gbit kort med en krysset kabel Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 2. november 2003 Forfatter Del Skrevet 2. november 2003 Jeg fikk denne hastigheten over til min brors PC som har GigaLan, men han konfigurerte den likt som min, og hastigheten var 400 Mbps. Men det jeg lurer på er hvordan kan dette skje, når nettverks kortet kun er på 100, og jeg bruker den utgangen? Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 2. november 2003 Del Skrevet 2. november 2003 øh.. bruker du ikke firewireutgangen? et nettverkskort skal ikke klare å levere mer enn 100 mbit hvis det er det som står på. hvordan ser du at det går i 400 mbit? Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 2. november 2003 Forfatter Del Skrevet 2. november 2003 Nei, jeg bruker nettverks utgangen på HK. med en vanlig nettverkskabel. Når de to skjermene dukker opp vedsiden av klokken på desktopen, og jeg dobbelt klikker, så står det "tilkoplet ved 400 Mbps" Det som jeg tror skjer er vel at firewire'en har mulighet til også å bruke nettverks utgangen, ved at den går inn mellom utgangen og selve nettverks kortet, slik at man også kan bruke den utgangen. Det er dette jeg lurer på om er riktig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå