AnonymDiskusjon Skrevet 16. januar 2015 Del Skrevet 16. januar 2015 Jeg har vært hans beste venn i snart 11 år. Eller var rettere sagt. Han har nylig begynt å date ei som jeg fikk sjangs å bli ganske god venn med. Greia er at nå har han snakket så mye stygt til meg, at hun som var felles vennen vår har begynt å se mer og mer ned på meg. Jeg prøvde å ta meg en prat med henne og forklare situasjonen, men hun tok fullstendig avstand fra det og ble fullstendig rasende. Så jeg når ikke lenger inn på henne da hun ikke vil snakke med meg. Nå har han begynt å snakke stygt om andre rundt henne, blant annet hennes beste venninne henger i en tynn tråd, samt ei anna god venninne av henne. Jeg har begynt å huske på hvordan det var med han og exen hannes. De var sammen i over 5 år, der hun på slutten av forholdet var helt nedbrutt. Jeg har i senere tid fått vite hvordan det hele begynte. Han begynte som en fantastisk mann for henne, der det bare ble verre og verre etter et par år. Han plukket bort en og en av de sunne venneforholdene hun hadde, helt til hun til slutt satt igjen med kun han, ei bestevenninde som holdt taket på henne, samt moren hennes. Men han rakket til stadighet ned på denne exen sinn når hun snakket med moren sin. Sa for eksempel ting som "hvorfor gidder du? Ja du snakker med henne igjen ja... dere snakker vel dritt om meg igjen nå da?" Dette var med exen. Med hun nye har han som sagt begynt så smått å plukke på venninnene hennes, med meg som første "offer". For henne så fremstår han så utrolig perfekt, og hun har slitt litt med tidligere gutter som ikke har behandlet henne så pent. Nå er han den første som virkelig oppfører seg så "pent" overfor henne. Han sier helt ekstremt mye fine ting om og til henne, men han lyver så det renner av han og skryter på seg en masse kvalifikasjoner i arbeidslviet som slettes ikke er reelle. Hun blir mer og mer tiltrukket av han. I tillegg så er han ALLTID offeret når det skulle oppstå konflikter. exen hans "var så jævlig mot han", og stakkars han. Det er ALDRI noe som er hans skyld, og anger og skyldfølelse fins ikke hos han. Han er virkelig en ekspert på å få andres medlidenhet, og manipulere dem deretter. I tillegg er han voldsom på å lyve om en operasjon han har hatt når han var yngre. En helt vanlig liten operasjon som følge av et lekeuhell som barn, men han blåser det så voldsomt opp og bløffer om at sykehuset har gjort feil, og at han har mange hundre tusen kroner stående på en konto som erstatning fra sykehuset. Havner man i en konflikt med han så blåser han ting voldsomt opp, og vender det alltid om til at det er den andre sin skyld og at den andre personen behandler han urettferdig. Jeg begynner så smått å tenke psykopati, men jeg har iløpet av over 10 år ikke innsett det før nå. Jeg vet det utmerket godt at han ikke gjør hu jenta noe godt i lengden, og at han har et par virkelig mørke hemmeligheter som er ganske alvorlige, og jeg vet det er fakta. Jeg har prøvd å fortelle dem til henne, men han hadde kommet meg i forkjøpet og avfeid det hele som bagateller som han er offer i, og at jeg er en syk og gal mann som er farlig. Jeg har virkelig ikke lyst å bli stående igjen som "han som sviktet og ikke gjorde nok for henne", da jeg innerst inne syns forferdelig synd på henne, samtidig som jeg vil ha henne i livet mitt som en venn. Hun er absolutt en berikelse å være kjent med, men jeg ser ikke på henne som kjærestemateriale for min del. Noen som har vært borti det samme? Noen tips og veiledninger til hva jeg kan gjøre når jeg har tilnærmet null troverdighet hos henne og hun ikke vil snakke med meg? Anonymous poster hash: 174c5...853 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 16. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2015 Rettelse*** han har sagt så mye stygt OM meg, at det har vært med på å fjerne troverdigheten min overfor henne. Anonymous poster hash: 174c5...853 Lenke til kommentar
Hansoen Skrevet 16. januar 2015 Del Skrevet 16. januar 2015 Du kan ikke gjøre noe hvis hun ikke vil høre på deg. Jeg hadde prøvd en gang til, satt henne ned, forklart ting rolig. Vil hun ikke høre, så er det hennes skyld og hennes problem. Ja, det suger, men du kan ikke hjelpe folk som ikke vil hjelpes. 1 Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 16. januar 2015 Del Skrevet 16. januar 2015 (endret) Det er en viktig lærdom for henne å takle dette selv, det er ikke din jobb å "redde henne", for hvis du gjør det går hun i samme fella senere. La henne gå på en smell så finner hun noen bedre neste gang, det er slik mennesker finner den man vil være med, ved å STÅ PÅ EGNE BEN og ikke få hjelp av andre. Kanskje du skulle finne deg en kjæreste selv som du kan bry deg om isteden for? er ikke noe du kan gjøre her, som du sier, alle forsøk på å "avsløre" han fører til at hun blir sint på deg og for å være ærlig så høres det litt merkelig ut hele greia... .du får bare la det gå sin gang så kommer hun sikkert og sier "du hadde rett" om noen år når hun har skjønt greia. Jeg har aldri forstått meg på folk som omgås mennesker som ikke oppfører seg som folk. Hvorfor gidder du/henne det? får dere ikke være venner med ordentlig folk? Endret 16. januar 2015 av Henrik2k 2 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 16. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2015 Veldig reflekterte svar her, stor takk! Jeg tenker bare å la det være, om hun kommer til meg og spør så er jeg ikke vond å be. Men lar da henne ta seg av kontakten. Jeg føler jeg har gjort min jobb med å prøve å informere henne første gangen. Så fortsetter jeg videre med mitt eget. Anonymous poster hash: 174c5...853 Lenke til kommentar
Hansoen Skrevet 16. januar 2015 Del Skrevet 16. januar 2015 Høres ut som en bra plan i dette tilfellet! 1 Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 16. januar 2015 Del Skrevet 16. januar 2015 Det du beskriver høres veldig ut som et klassisk eksempel på narsissisme. Selv om noen narsissister kan bli «friske» eller «friskere», er det beste bare å skygge banen. Du har også forsøkt å advare denne venninnen, som ikke vil høre. Alt i alt har du opptrådt bra. Du må selv vurdere om du synes det er verdt det å fortsette å advare henne, når du får muligheten. Er ikke vits i å gi signaler om å kutte kontakten fra din side, kanskje hun plutselig tar kontakt med deg. Lenke til kommentar
Sir-Allistair Skrevet 16. januar 2015 Del Skrevet 16. januar 2015 Du får se det positive i det. Nemlig at du om et par tre år kan si "Told you so!" Når hun da er helt nedbrutt av forholdet vil det føles ekstra deilig å si det. Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 16. januar 2015 Del Skrevet 16. januar 2015 Du får se det positive i det. Nemlig at du om et par tre år kan si "Told you so!" Når hun da er helt nedbrutt av forholdet vil det føles ekstra deilig å si det. ok... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå