Harribo25 Skrevet 16. januar 2015 Del Skrevet 16. januar 2015 (endret) Hei, ville bare dele min erfaring med disse viftene på en 140mm radiator, Noiseblockerne er noe av de stilleste viftene jeg har vært borti på en radiator og uten, selv på 1650 så er det bare lyden av luft som lager lyd. Noctua viftene derimot begynner å ta seg opp på 1200 Rpm og bråker mye mer på 1500 rpm enn Noiseblockerne på 1650. Faktisk vesentlig forskjell. Både Noctua og PK3 viftene er koblet til X40 kraken mens Noctua er PWM og PK3 er 3-pin. Kan hende det har noe å si, ikke vet jeg. Skal man ha noe av de stilleste viftene man får tak i 140mm så er Noiseblockerne absolutt noe av det beste. Det er vel noe av det stilleste man kan få tak i på lavere rpms, selv om de har relativt lavt støynivå på høyere rpms (i forhold til andre vifter). Noctua viftene bråker en del og lager litt støy foruten å bare flytte luft, men de flytter utrolig med luft og har desidert noe av det beste statiske trykket man får tak i nå til dags. Er man ute etter rå ytelse så velger man Noctua sine uten tvil så lenge man ikke bryr seg om støy. De kan kjøres på 500 rpm og oppover mot 2500. Er man derimot ute etter gode men stille vifter, så velger man Noiseblockere, uten tvil noe av det stilleste man får (spesielt høyere rpms). Endret 16. januar 2015 av Harribo25 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå