V. Haugen Skrevet 16. januar 2015 Del Skrevet 16. januar 2015 Disse «togene» skal gå i 1200 kilometer i timen.– Texas får en åtte kilometer lang Hyperloop-testbane Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 16. januar 2015 Del Skrevet 16. januar 2015 Synd å si det, men jeg tror dette blir Elon Musk sitt første dundrende nederlag. - Alt for dyrt - Alt for liten passasjerkapasitet Det vil gi skyhøye billettpriser som igjen gir veldig få reisende som igjen gir ennå høyere billettpriser som .. . Selv om han klarer å makse passasjerkapasiteten vil det aldri kunne konkurrere med passasjertallene på i tog, buss og bil. Dette blir en "berg og dalbane" for folk med tykke lommebøker og som ikke liker utsikt. Ikke vil det endre verden på noen måte slik Elon Musk har som vane å ville gjøre. 1 Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 16. januar 2015 Del Skrevet 16. januar 2015 (endret) Tror dessverre du har rett, Simen. Han skal ha for forsøket da. Endret 16. januar 2015 av L4r5 Lenke til kommentar
Dreamfault Skrevet 17. januar 2015 Del Skrevet 17. januar 2015 Jeg vil jo anta at det vil være et lite potensiale her hvertfall. Da tenker jeg på business-reisende og rikinger av typen de som flyr første klasse på fly eller SAS sin Stavanger-Houston rute. Men man får kanskje ikke den samme luksusen i en pod, samtidig som det blir fryktelig dyrt. Lenke til kommentar
Kravik Skrevet 1. mars 2015 Del Skrevet 1. mars 2015 Synd å si det, men jeg tror dette blir Elon Musk sitt første dundrende nederlag. - Alt for dyrt - Alt for liten passasjerkapasitet Det vil gi skyhøye billettpriser som igjen gir veldig få reisende som igjen gir ennå høyere billettpriser som .. . Selv om han klarer å makse passasjerkapasiteten vil det aldri kunne konkurrere med passasjertallene på i tog, buss og bil. Dette blir en "berg og dalbane" for folk med tykke lommebøker og som ikke liker utsikt. Ikke vil det endre verden på noen måte slik Elon Musk har som vane å ville gjøre. Du forstår hva en prototype er? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 1. mars 2015 Del Skrevet 1. mars 2015 Kritikken min var ikke mot prototypen, men den ferdige utgaven slik det fremstilles at den skal bli. Både priser og passasjerkapasitet er ganske godt estimert for lengst. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg