JKJK Skrevet 16. januar 2015 Del Skrevet 16. januar 2015 (endret) Hei Jeg har i dag et gammelt xyratex SAN som står mot 2 esxi hoster (HP DL580 G5 og 380G5). Dette sanet er veeeldig tregt, så er på utkikk etter en annen løsning. Har sett på andre SAN, bl.a. HP MSA 2040 og en løsning fra nextron, men disse ser foreløpig i overkant dyre ut. Derfor vurderer jeg andre løsninger. Har sett litt på QNAP TS-EC1280U-RP NAS m/2x read cache SSD og litt extra ram. Om jeg flytter over de 1TB WD RE4 SATA diskene jeg har i det gamle SANet eller om jeg går for nye disker, har jeg ikke helt bestemt meg for enda. Tenker uansett å kjøre RAID 1+0. Lagringsløsningen skal huse 10-15 VM'er der 2 av dem er databaseservere. Er det noen som har efaring med SMB/Enterprise løsninger fra QNAP ? Jeg er redd det vil yte for dårlig, men samtidig skal det noe til at det blir værre enn det jeg har i dag. Jeg er kanskje mest skeptisk til latency på NAS i forhold til SAN. innspill? Endret 16. januar 2015 av JKJK Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 3. mars 2018 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2018 Hvis noen i det heletatt fulgte denne tråden: Jeg endte opp med qnapløsningen med 14x WD RE 3TB disker i Raid 1+0.Det var en katastrofe å kjøre VM-er på. 1000 iops gav gjerne 3000ms (!) latency. Nå, 3 år etterpå, biter jeg i det sure eplet og bestiller et MSA 2052 SAN. Moralen er, kjør aldri VMer på 7200RPM SATA disker. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå