MonaLisa88 Skrevet 16. januar 2015 Del Skrevet 16. januar 2015 Hei folkens Jeg ha en venninne jeg har kjent i nesten 7 år nå. Jeg har lenge sett på henne som min bestevenn. vi fortalte hverandre nesten alt. Etter at vi startet på universitetet har ting blitt andreledes, vel spesielt fra min side. Jeg får hoppe til poenget.. det har seg slik at vi begge sluttet å henge med en som hang med oss en stund fordi vi fant ut han baksnakket meg. Jeg ble veldig såret og lei meg for måten han baksnakket og sa masse stygt om meg bak ryggen min. Vi ble begge enige om å kutte kontakt med han. Den såkalte venninna mi bestemte seg plutselig en dag å ringe han og be om unnskyldning. Da jeg spurte hva hun ba om unnskyldning for fikk jeg dette som svar. "Jeg savner at han vet så mye om andre og kan fortelle meg ting" jeg ble veldig såret over at hun valgte å være venn med en som baksnakket meg.. Idag leste jeg en mld han sendte til henne der han kaller meg for en bikkje og raring og masse annet. Jeg vet ikke hvordan han kan våge å snakke sånn om meg slik til min venn. Jeg vet at han er dritt.men jeg kan ikke skjønne hvordan min venn kan la han prate om meg slik.. Jeg vurderer nå å kutte kontakten med henne . Overreagerer jeg eller har jeg en falsk venn? håper på svar vil høre deres meninger Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 16. januar 2015 Del Skrevet 16. januar 2015 høres ut som ett brukbart drama - og for å svare på selve spørsmålet: Jeg aner ikke, men hva tror du er verdt å henge seg opp i - leke frøken detektiv, eller bare la saken fare og se fremover ...? Lenke til kommentar
ChiaroScuro Skrevet 16. januar 2015 Del Skrevet 16. januar 2015 (endret) Hei folkens Jeg ha en venninne jeg har kjent i nesten 7 år nå. Jeg har lenge sett på henne som min bestevenn. vi fortalte hverandre nesten alt. Etter at vi startet på universitetet har ting blitt andreledes, vel spesielt fra min side. Jeg får hoppe til poenget.. det har seg slik at vi begge sluttet å henge med en som hang med oss en stund fordi vi fant ut han baksnakket meg. Jeg ble veldig såret og lei meg for måten han baksnakket og sa masse stygt om meg bak ryggen min. Vi ble begge enige om å kutte kontakt med han. Den såkalte venninna mi bestemte seg plutselig en dag å ringe han og be om unnskyldning. Da jeg spurte hva hun ba om unnskyldning for fikk jeg dette som svar. "Jeg savner at han vet så mye om andre og kan fortelle meg ting" jeg ble veldig såret over at hun valgte å være venn med en som baksnakket meg.. Idag leste jeg en mld han sendte til henne der han kaller meg for en bikkje og raring og masse annet. Jeg vet ikke hvordan han kan våge å snakke sånn om meg slik til min venn. Jeg vet at han er dritt.men jeg kan ikke skjønne hvordan min venn kan la han prate om meg slik.. Jeg vurderer nå å kutte kontakten med henne . Overreagerer jeg eller har jeg en falsk venn? håper på svar vil høre deres meninger Er du villig til å vurdere om han har litt rett, og at din venninne har skjønt det? Sjelden alt kun er svart/hvitt. Hva om dere tre ble enige om å sette dere ned og høre på hverandre? Endret 16. januar 2015 av Thonord 1 Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 16. januar 2015 Del Skrevet 16. januar 2015 La meg gjette, du og han evt bare han er av utenlandsk opprinnelse? "bikkje" er et vanlig slengord i enkelte utenlandske miljøer vet jeg. Men altså, dere går på universitetet og du vil så veldig gjerne være bestevenninne med ei som vil henge med en fyr fordi han vet så mye sladder? grow up. finn deg folk som er mere lik deg selv, det er masse folk å møte på skolen. Gossip-jenter er ikke noe å samle på. 1 Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 16. januar 2015 Del Skrevet 16. januar 2015 Dette er noe du burde ta opp med din venninne. Forøvrig er det dårlig stil å lese andres meldinger. Personlig forsøker jeg å leve etter «Hva andre mener om meg har jeg ikke noe med.» Det gjør livet litt enklere til tider, selv om jeg ikke synes det er så lett å huske alltid. 1 Lenke til kommentar
fivebigcities Skrevet 16. januar 2015 Del Skrevet 16. januar 2015 Ja, du overreagerer. Du kan ikke bestemme hvem hun skal være venner med. Ikke la din misnøye med han andre gå utover vennskapet ditt med henne. Da er du bare dust.Hadde hun en eller annen lojalitetsforpliktelse overfor deg? Kanskje. Særlig siden dere bestemte dere sammen å kutte kontakten med han andre. Men du er altså ikke det eneste som skjer i livet hennes. Og jeg skjønner henne veldig godt hvis hun også liker han andre fyren som venn. At han baksnakket deg er til syvende og sist mellom deg og han, ikke henne. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå