Hallowenman Skrevet 15. januar 2015 Del Skrevet 15. januar 2015 Har nylig bestilt et Tamiya Scania r620 6x4 kit og trenger en esc. Vet at motoren som kommer med kjører på høyt turtall og mange bytter til motorer som kjører på lavere turtall. Har vurdert å bytte ut standard motoren med en Truck Puller 3 7,2v. Lurte på hvilken esc som vil passe og fungere greit til TP3 og standard motor? Ikke sikkert at jeg bytter ut motor med det første. Ser etter esc til helst under 1000kr. Oppgraderer kanskje senere til en Servonaut m20+, men ønsker i førsteomgang å få den kjøreklar. Ser på dette som et langt prosjekt siden det koster litt å oppgradere til gode deler osv. Og hvilke dekk kan anbefales? Hørt at de originale ikke er så gode (dårlig grep?). Lenke til kommentar
Merko Skrevet 16. januar 2015 Del Skrevet 16. januar 2015 Om du ikke får noe svar her, så er det et norsk "rc lastebilforum" her http://www.rclastebil.no/ Ellers har jeg ingen kunnskap om det så får ikke gitt noe bedre svar desverre Lenke til kommentar
Hallowenman Skrevet 16. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2015 Vet om den siden, men jeg kan ikke legge ut noe der. En administrator må godkjenne registreringen min og dette viste seg å ta meget lang tid. Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet 16. januar 2015 Del Skrevet 16. januar 2015 (endret) Har ikke så mye greie på bil, mest båt og fly. Google fant ikke så mye tekniske data, men av det jeg kan se er det en noname 540 "can motor" i den. Dem er ikke fryktelig spreke, man klarer kanskje å ta ut 200W i noen minutter før det tar fyr. Hvis det leveres orginalt vil jeg i worst-case anta at den er giret for noe i området 100-150W på 7,4V. Det er ganskje beskjedent, så du kommer greit unna med noe som tåler fra 20A og oppover kontinuerlig, evt. noe som er dimensjonert for 21 turn børstemotor (eller lavere) . Denne skal holde,men jeg hadde nok kjøpt noe som denne, så det er en del å gå på. Hvis erstatningsmotoren du nevner går med lavere turtall vil den trekker mindre strøm og ha lavere effekt på samme giring, så den vil alltid fungere på samme regulator. Endret 16. januar 2015 av MailMan13 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå